جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: رسالت و ماموریت ذاتی کمیته امداد فقر زدایی است و باید گرد فقر و نداری را با ارائه خدمت صادقانه از چهره محرومان رفع کنند که خوشبختانه در این راه موفق بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در جمع مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر سفلی، گفت: در این تشکیلات فعالیتی انجام نمی شود، مگر خدمت به مردم؛ که امدادگران و همه مردم از این فرصت باید حداکثر بهره برداری را برای روز مبادا داشته باشند و خدمت به محرومین، درماندگان و مستضعفین است، زیرا درماندگان و محرومین جامعه هدف خاص این نهاد به شمار می رود.

وی افزود: خدمت رسانی نهاد انقلابی کمیته امداد به نیازمندان قابل چشم پوشی نیست و ما هم به نوبه خود همکاری مطلوب و مورد قبولی با این نهاد خواهیم داشت ،از نظر قرآن اگر فقر برای فردی یا جمعی پیش آید، باید در حالت اضطراری بررسی و در اسرع وقت مشکل مرتفع شود و نباید کسانی در جامعه اسلامی برای همیشه فقیر باقی بمانند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: رسالت و ماموریت ذاتی کمیته امداد فقرزدایی است و باید گرد فقر و نداری را با ارائه خدمت صادقانه از چهره محرومان رفع کنند که خوشبختانه در این راه موفق بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد:  فقر پدیده ای پیچیده و گسترده می باشد که از قرن های گذشته تا کنون مورد توجه جامعه شناسان و پژوهشگران بوده، چنان که فقر قوی ترین و عمومی ترین مصیبت بشر است که در ریشه یابی دردهای زیادی از جامعه به این مقوله می رسیم ، از گرسنگی و بیماری گرفته تا مناقشات داخلی و جنگ، فقر درآن نقش دارد.

وی ضمن اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: فضای معنویت، حس همکاری و نوع دوستی و کمک به محرومین و فقرا در ماه مبارک رمضان جلوه خاصی پیدا می کند و زمینه خودسازی و بازگشت به معنویت برای انسان فراهم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha