شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طرح ولایت

حوزه/ مدیر آموزش‏ های آزاد مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: با این‏که طرح ولایت به مباحث معرفتی و فلسفی می ‏پردازد؛ اما آثار بصیرتی و تربیتی و اخلاقی قابل توجهی دارد و این نشان دهنده آن است که طرح ولایت در حوزه‏ های مختلف مربوط به انسان واقعا کاربردی می‏ باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صفدر الهی راد، شامگاه سه شنبه در دیدار اساتید طرح ولایت با آیت الله مصباح یزدی که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)‌قم برگزار شد، اظهارداشت: طرح ولایت به تعبیر مقام معظم رهبری«بنیان سازی است» که ایجاد نظام فکری و چارچوب نظری اندیشه اسلامی مهمترین هدف آن است.

مدیر آموزش‏ های آزاد موسسه امام خمینی(ره) افزود: تحلیل صحیح نظام ‏های اجتماعی مبتنی بر اندیشه بنیادین است و بر همین اساس برای حل مسائل فرهنگی کشور چاره‏ای جز تقویت مبانی اندیشه اسلامی نیست.

حجت الاسلام  الهی راد در ادامه اظهار داشت: با این‏که طرح ولایت به مباحث معرفتی و فلسفی می‏پردازد؛ اما آثار بصیرتی و تربیتی و اخلاقی قابل توجهی دارد و این نشان دهنده آن است که طرح ولایت در حوزه‏های مختلف مربوط به انسان واقعا کاربردی می‏باشد.

وی با بیان اینکه دین شناسی و معرفی دین برای دیگران وظیفه اصلی طلاب می باشد، اظهارداشت: این طرح نظام فکری و چهارچوب اندیشه اسلامی را در اختیار دانشجو و طلبه قرار می‌دهد.

این استاد طرح ولایت گفت: اساتید طرح ولایت به صورت خالصانه در این طرح مقدس تلاش می‌کنند که این موضوع بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به ویژگی طرح ولایت گفت: یکی از ویژگی های شاخص این طرح بنیان سازی است که نظام فکری و چهارچوب اندیشه اسلامی را در اختیار دانشجو و طلبه قرار می دهد.

حجت الاسلام الهی راد افزود: به جز آثار اعتقادی و معرفتی که این طرح دارد از آثار مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد، آثار تربیتی و بصیرتی است که در میان دانش پژوهان نمایان شده و سبب بصیرت افزایی آنان می‌شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha