پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ گردهمایی مفسران و اساتید قرآن و نهج البلاغه اصفهان

حوزه/ تشکیل ستاد مفسرین قرآن و نهج البلاغه در اصفهان کاری جدید نیست و صرفا جهت انسجام بیشتر چنین تشکلی ایجاد شده است، براین اساس سال گذشته ۱۰۰ مسجد در شهر اصفهان و ۱۰۰ مسجد در شهرستان ها به امر تفسیر قرآن پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد  شامگاه سه شنبه در  گردهمایی مفسرین و اساتید قرآن و نهج البلاغه در حسینیه دیانی اصفهان، با تقدیر از خدمات قرآنی استاد قرائتی، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی براساس توفیق و همتی که خداوند به ایشان عطا کرده است، پرچمدار امور مغفول مانده و برزمین مانده هستند.

وی با بیان اینکه نخستین پرچمی که استاد قرائتی به تعبیر مقام معظم رهبری برافراشته تر از گذشته کرده اند، پرچم اقامه نماز است، گفت: این مبلغ و مفسر قرآن دومین پرچمی که سالها بر زمین مانده بود یعنی زکات را برافراشته اند که توفیقی بزرگ است.

دبیر ستاد مفسرین قرآن کریم اصفهان تصریح کرد: حجت السلام والمسلمین قرائتی همچنین پیش از انقلاب اسلامی تاکنون پرچمدار بیان تفسیر قرآن در جامعه هستند، لذا انتقال تجارب این مفسر قرآن برای مفسرین استان امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه استاد قرائتی بحمدلله توفیق پیدا کرده اند در دروس خارج مراجع بزرگ همچون رهبر معظم انقلاب حضور پیدا کنند و از این فرصت برای تبلیغ امر تفسیر قرآن بهره ببرند، عنوان کرد: این رسالت نیز برعهده همه روحانیون است که از منبرها و تریبون های خود دراین راستا بهره جویند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد اذعان کرد: اصفهان یک امتیازاتی را برحسب سابقه درخشان خود نسبت به دیگر استان های کشور دارا است، اصفهان از یکی دو قرن گذشته مهد قرآن و جلسات تفاسیر هفتگی، مهد دعاها و نیایش ها در بیان معارف اسلامی بوده است.

وی افزود: تشکیل ستاد مفسرین قرآن و نهج البلاغه در اصفهان کاری جدید نیست و صرفا جهت انسجام بیشتر چنین تشکلی ایجاد شده است، براین اساس سال گذشته 100 مسجد در شهر اصفهان و 100 مسجد در شهرستان ها به امر تفسیر قرآن پرداخته اند.

دبیر ستاد مفسرین قرآن کریم اصفهان خاطرنشان کرد: اهمیت قرآن چنان بالا است که حضرت امیرالمومنین(ع) در یکی از خطبه های (198) خود  42 ویژگی برای قرآن بیان  می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha