سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پورمحمدی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، حوزه های علمیه را دارای تکلیف و مسئولیت بسیار سنگین برای حراست و مرزبانی از اسلام دانست و خواستار افزایش اعتبارات مدارس علمیه شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در جامعه تصریح کرد: حوزه های علمیه مسئولیت و تکلیف بسیار سنگینی برای حراست و مرزبانی از اسلام را برعهده دارند.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: مدیران و اساتید حوزه علمیه اهتمام لازم را برای تربیت طلاب با سواد و متدین داشته باشند تا بتوانند به شبهات متعدد که از طریق فضای مجازی در جامعه نشر و گسترش پیدا می کند پاسخگو باشند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: با توجه به حجمه سنگین وهابیت در فضای مجازی و نشر خرافات در جامعه، مسئولیت اساتید در مدیریت و آگاهی دادن به طلاب و تربیت آنان بسیار مهم و حساس است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در ادامه بر ضرورت حمایت از اساتید حوزه های علمیه و افزایش میزان اعتبارات جهت تحصیل طلاب در مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: بساری از اساتید حوزه های علمیه تمام وقت خود را جهت تربیت طلاب سپری می کنند اما در مقابل با دریافت حقوق بسیار کم، مجبور به انتخاب شغل دوم هستند که این مساله در سطح علمی آنان نیز تاثیر منفی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha