پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته فرهنگی قم در نبطیه لبنان

حوزه/ شهردار نبطیه گفت: به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی شهر قم در نبطیه، یک تفاهم نامه همکاری میان شهرداری های این دو شهر منعقد می شود.

به گزارش ستاد خبری هفته فرهنگی قم در لبنان، این ستاد فعالیت خود را روز گذشته در شهر نبطیه آغاز کرد. دکتر احمد کحیل شهردار نبطیه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نمایشگاه برپا شده  از سوی ستاد هفته فرهنگی قم در نبطیه اظهار کرد: این نمایشگاه یک نمایشگاه علمی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی به شمار می آید که فعالیت های متنوعی دارد.  

وی اظهار داشت که در این نمایشگاه قرار است تفاهم نامه همکاری میان شهرداری قم و نبطیه به امضا برسد.

کحیل  اضافه کرد: شهر نبطیه شهر امام حسین (ع) و شهر علم، علما، مقاومت، شهدا و وفاداری به جانفشانی آنان، برای اولین بار شاهد این رویداد فرهنگی کم نظیر خواهد بود.  

وی تصریح کرد: این نمایشگاه می تواند هویت فرهنگی و تاریخی شهر نبطیه که نام امام حسین(ع) و آموزه های آن را به دوش می کشد را تحکیم بخشد.    

شهردار نبطیه اظهار داشت که این نمایشگاه برای تقویت ارتباط با قم مقدس به عنوان یکی از مهمترین شهرهای دینی و فرهنگی جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی ادامه داد: این فرهنگ و فکر، عامل اصلی پیروزی ها و کرامت و عزت است و آنچه امروز به دست آمده از اندیشه حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) نشأت گرفته است.

کحیل با اشاره به اینکه شهرداری نبطیه در این نمایشگاه درصدد تقویت ارتباط نسل ها با این اندیشه  انسانی، اخلاقی و عالی هدفمند است، تأکید کرد: این رویداد فرهنگی سبب معرفی قم و هویت و علما و نمادها و فعالیت های علمی و دینی برجسته و تاریخ کهن این شهر مقدس می شود.     

وی خاطرنشان ساخت: میان قم و نبطیه فقط یک رابطه نمایشگاهی و هفته فرهنگی نیست بلکه رابطه ای فرهنگی و تمدن و گره خوردن دل ها و همبستگی وجود دارد.

شهردار نبطیه افزود: جایگاه و مقام حضرت معصومه(س) به عنوان کریمه اهل بیت(ع) با خون امام حسین(ع) و آموزه های جانفشانی و ایثار و شهادت در هم گره می خورد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: به شهر نبطیه به عنوان شهر امام حسین (ع) و شهر قم به عنوان شهر حضرت معصومه(س) درود می فرستم. 

گفتنی است شهر نبطیه، به واسطه برگزاری آیین های عزاداری پرشور در ماه های محرم و صفر به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، در لبنان به عنوان شهر امام حسین(ع) شهرت دارد.

افتتاح رسمی نمایشگاه هفته فرهنگی قم در نبطیه، برای بازدید عموم در ساعت 17 به وقت محلی، روز چهارشنه 19 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و نمایشگاه مذکور تا 25 اردیبهشت ماه جاری برای بازدید عموم به صورت رایگان دایر می باشد و ساعت کار نمایشگاه از 9 تا 13 و 17 الی 22 است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha