پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ نویسنده و منتقد ادبی گفت: متاسفانه اقتصاد نشر در کشور ما همچنان ضعیف است و لذا نیازمند حمایت های دولتی می باشد.

محمد کشاورز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: با توجه به این مساله ، فروش نمایشگاهی و تبلیغات برای حضور مردم و خانواده ها در نمایشگاه کتاب، می تواند تا حدودی به اقتصاد نشر و عرصه کتاب کمک کند.

وی افزود: ما باید هر چه بیشتر و بهتر در زمینه ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه تلاش کنیم ، چرا که اگر این مهم تحقق یابد، اقتصاد نشر نیز وضعیت بهتری را تجربه می کند.

این نویسنده کتاب های ادبیات همچنین از رسانه های جمعی خواست که به مقوله کتاب و کتاب خوانی صرفاً در ایام برپایی نمایشگاه کتاب توجه نکرده بلکه در همه ایام سال این مساله را مورد عنایت قرار دهند و گفت: در نمایشگاه کتاب امسال همچون دوره های قبل، بسیاری از ناشران گمنام و کوچک حضور داشته اند و این در حالی است که بخش اعظم اقتصاد نشر مربوط به ناشران مطرح کشوری است که این ها حدود 20 درصد کل ناشران حاضر در نمایشگاه را تشکیل می دهند.

وی یکی از فواید و محسنات برگزاری نمایشگاه کتاب و به خصوص نشست های تخصصی را آشنایی مخاطبان با نویسندگان و ناشران از نزدیک عنوان کرد و افزود: قطعاً این آشنایی و گفت و شنود به بهبود کیفیت تولید آثار فرهنگی تحت عنوان کتاب ، کمک می کند و در این فضای تعاملی است که نویسنده از نیازها و انتظارات مخاطب مطلع شده و از آن سو مخاطبان نیز با نگاه و رویکرد نویسندگان از نزدیک آشنایی بهتری پیدا می کنند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha