شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدمهدی شریعتمدار

حوزه/ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان از برگزاری نمایشگاه فرهنگی – اقتصادی استان قم در شهر نبطیه به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و اقتصادی در این منطقه یاد کرد.

به گزارش ستاد خبری هفته فرهنگی قم در لبنان - دکتر محمدمهدی شریعتمدار در نشست خبری با اصحاب رسانه کشور لبنان در شهر نبطیه اظهار کرد: امتی دارای سرنوشت خوب است که افق های آینده خود را ترسیم می کند.  

وی افزود: پس از مسلمان شدن ایرانیان و ورود امام رضا(ع) به خراسان و تبیین فرهنگ اسلامی، حضرت فاطمه معصومه(س) به قم سفر کرد تا قم به یکی از مهم‌ترین شهرهای علم و جهاد مبدل شود.

شریعتمدار خاطرنشان ساخت: امت اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) لحظات بسیار زیبا و دل‌نشینی را تجربه کرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در لبنان تصریح کرد: لبنانی ها نیز این روزها لحظات سرنوشت سازی و تاریخی را حس کردند و دفاع از مقاومت اسلامی و مسائل مهم امت به ویژه فلسطین را به نمایش گذاشتند.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان اظهار داشت: آنان آینده ای را ترسیم کردند که تنها به لبنان تعلق نداشت، بلکه مرحله جدیدی از نزاع میان محور مقاومت با محور آمریکایی ـ سعودی و صهیونیستی در منطقه را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: این پیروزی بزرگ که توسط ملت لبنان و مقاومت اسلامی محقق شد را تبریک می گوییم.

شریعتمدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح نمایشگاه فرهنگی – اقتصادی استان قم در شهر نبطیه لبنان گفت: با افتتاح این نمایشگاه در نبطیه لبنان، لحظه تاریخی دیگری رقم خورد به گونه ای که قم به عنوان شهر علم و جهاد و  اجتهاد که انقلاب اسلامی ایران از آن آغاز شد تا معادلات منطقه تغییر یافته و مقاومت اسلامی در برابر اشغالگری استکبار جهانی ترسیم شود، با شهر تاریخی و اسلامی و وابستگی به امام حسین(ع) یعنی شهر نبطیه که شهر علما و جهاد و اجتهاد است گره  می خورد.

وی تأکید کرد که مقدمات این رویداد فرهنگی مهم از دو سال پیش آغاز شد و اقدامات فراوانی در این دو شهر در زمینه های مختلف انجام گرفته است.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان خاطرنشان ساخت: از همه کسانی که در این ماه ها تلاش فراوانی کردند تا این رویداد فرهنگی مهم برگزار شود تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنی است افتتاح رسمی این نمایشگاه برای بازدید عموم در ساعت 17 به وقت محلی امروز چهارشنه 19 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و نمایشگاه مذکور تا 25 اردیبهشت ماه جاری برای بازدید عموم به صورت رایگان دایر است و ساعت کار نمایشگاه از 9 تا 13 و 17 الی 22 است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha