جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد رعد

حوزه/ محمد رعد گفت: شهر مقدس قم به تابلویی سرشار از علم ، فرهنگ ، فقه ، هنر و فن در جهان اسلام مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه از نبطیه لبنان، هفته فرهنگی قم در شهر نبطیه لبنان روز گذشته با برگزاری یک نشست خبری فعالیت خود را آغاز کرد تا امروز عصر بازدید کنندگان بتوانند از نمایشگاه برگزار شده توسط این ستاد در شهر نبطیه بازدید کنند.

محمد رعد رئیس فراکسیون الوفاء للمقاومة در پارلمان لبنان در نشست خبری هفته فرهنگی قم که در شهر نبطیه برگزار شد، گفت: هویت قم کاملا مشخص است و شهر حضرت معصومه(ع) به شمار آمده و به امت اسلامی تعلق دارد. این شهر ایستگاه انقلاب علیه ظلم و ستم شاهنشاهی بود.

وی افزود: چنین مراسم هایی سبب می شود که مردم با یکدیگر بیشتر در ارتباط باشند و فرهنگ و تمدن و دستاوردهای دیگران را به خوبی بشناسند و با هم همکاری کنند.

محمد رعد تصریح کرد: شهر قم که به مرکز علوم فقهی و اسلامی شهرت دارد و پایتخت انقلاب اسلامی است که یک تحول استراتژیک بزرگ در دوران معاصر به رهبری امام خمینی(ره) به وجود آورد.

وی اظهار داشت: شهر مقدس قم به تابلوی فرهنگی سرشار از علم و فرهنگ و فقه و هنر و فن در جهان اسلام مبدل شده است و شهر نبطیه نیز شهر امام حسین(ع) و ارزش های این امام به شمار می آید که علمای انقلابی و شخصیت های علمی و دینی بزرگی را معرفی کرده است.

نماینده فراکسیون حزب الله ادامه داد: نبطیه شهر مقاومت در برابر اشغالگران است که انتفاضه ملی و عملیات مجاهدان در برابر اشغالگران از این شهر آغاز شد. نبطیه صحنه ای برای به نمایش گذاشتن عاشورا است و همه میراث های عاشورایی را در خود جای داده است.

وی تأکید کرد: نمایشگاهی که قرار است فردا افتتاح شود وظیفه دارد الگوی قم را به شهر نبطیه انتقال داده و شهر نبطیه را به مردم قم آشنا کند. ما باید از اشتراکات فراوانی که در این زمینه وجود دارد به خوبی بهره بگیریم.

محمد رعد خاطرنشان ساخت: ما به هر دستاورد انقلاب اسلامی ایران به ویژه دستاوردهایی که الگوی خاص فرهنگی و علمی و تکنولوژی و فرهنگی و سیاسی را به نمایش گذاشت، افتخار می کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران گفت: همه هجمه ها علیه انقلاب اسلامی از این مساله نشأت می گیرد که ایران الگوی بسیار متمدنانه انسانی را به معرض نمایش می گذارد در حالی که کشورهای غربی در شاهد هستیم که یأس و ناامیدی بر جوامع آنها حاکم شده و وعده جنگ های خونین به ملت های غربی داده می شود.

نماینده پارلمان لبنان افزود: انقلاب اسلامی لیاقت توجه همه ملت های جهان را دارد زیرا مسئله جدیدی در زمینه های مختلف ارائه می دهد. کسانی که چشم و گوش خود را می بندند همانند کسانی هستند که در ابتدای بعث پیامبر، پنبه را در گوش می گذاشتند تا ندای حق را نشنوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پارلمان لبنان و پیروزی حزب الله پرداخت و افزود: به ملت بزرگ و وفادار لبنان که بهترین عملکرد را داشت و نتایجی را در انتخابات ثبت کرد که با اهداف ما پیش از انتخابات کاملا مطابقت داشت، درود می فرستیم.

محمد رعد ادامه داد: ائتلاف ما با جنبش امل و سایر جریان ها و شخصیت های ملی در قالب ائتلاف الامل و الوفاء در انتخابات که به رهبری نبیه بری رییس پارلمان و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تشکیل شد توانست با درک درست ملت از اهداف ترسیم شده به موفقیت دست یابد.

وی که در انتخابات کنونی پارلمان لبنان نیز به پیروزی دست یافت، خاطرنشان ساخت: برخی از مردم که درصدد بزرگ کردن اختلافات هستند به تعداد رأی افراد در لیست ما می پردازند در حالی که ما هیچ توجهی به اعداد نداریم و فقط می خواستیم لیست ما موفق شود.

رئیس فراکسیون الوفاء للمقاومة تأکید کرد که تمرکز بر عدد آرا سبب ضربه خوردن اهداف اصلی ما می شود و فقط باید بر موفقیت لیست تأکید داشت. اعتقاد داریم که این ملت بزرگ و عزیز که بر گزینه های درست پایبند ماند و به همه لیست الامل و الوفاء رأی داد، پیروز انتخابات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha