پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ در جامعه کنونی، کسانی که می توانند برای تبلیغ بروند، حتما این کار را انجام دهند که بزرگترین کار است؛ تبلیغ مبلّغ در ماه مبارک رمضان از ختم قرآن هم مهمتر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کردند و گفتند: در حدیثی از رسول اعظم(ص) آمده است: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللّهِ علیه السلام عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ جَاءَ رَجُلٌ إِلَی رَسُولِ اللّهِ صل علی علیه و آله و سلم فَقَالَ يَا رَسُولَ اللّهِ مَا الْعِلْمُ قَالَ الْإِنْصَاتُ قَالَ ثُمّ مَهْ قَالَ الِاسْتِمَاعُ قَالَ ثُمّ مَهْ قَالَ الْحِفْظُ قَالَ ثُمّ مَهْ قَالَ الْعَمَلُ بِهِ قَالَ ثُمّ مَهْ يَا رَسُولَ اللّهِ قَالَ نَشْرُهُ/ مردی خدمت رسول خدا صل علی علیه و آله و سلم آمد و گفت: يا رسول الله علم چيست؟ فرمود: سکوت کردن، گفت سپس چه؟ فرمود: گوش فرا دادن، گفت سپس چه؟ فرمود: حفظ کردن، گفت سپس چه؟ فرمود به آن عمل کردن، گفت سپس چه ای رسول خدا: فرمود: انتشارش دادن».

ایشان به موضوع تبلیغ طلاب و روحانیون در ماه مبارک رمضان اشاره کردند و گفتند: از امتیازات ماه رمضان، آمادگی مردم برای پذیرش است که ما باید از این زمینه استفاده کنیم؛ مخصوصا در زمانی که عوامل فساد زیاد شده و معروفات در حال کم رنگ شدن است.

این مرجع تقلید تأکید کردند: در جامعه کنونی، کسانی که می توانند برای تبلیغ بروند، حتما این کار را انجام دهند که بزرگترین کار است؛ تبلیغ مبلغ در ماه مبارک رمضان از ختم قرآن هم مهمتر است.

این استاد برجسته حوزه یادآور شدند: در منابر خود باید مطالب مورد نیاز مردم را بیان کنید؛ نه اینکه آنچه از حفظ داریم، برای آنان بگوییم.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشتند: مبلغان با زبان توأم با محبت با مردم صحبت کنند؛ خشونت سبب فرار انسان ها می شود و باید از اینگونه سخن گفتن ها دوری کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: مبلغان از بشارت و هشدار در کنار هم استفاده کنند؛ هم باید «بشیرا» بود، هم «نذیرا».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha