جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جمعیه المعارف الاسلامی فی لبنان

مدیرغرفه جمعیت معارف اسلامی لبنان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: این جمعیت به دنبال نشر فکر اصیل اسلامی و انعکاس دهنده اندیشه و دیدگاه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جمعیت معارف اسلامی لبنان از مهمترین مراکز نشر و فرهنگی لبنان هست که در زمینه ترجمه آثار و اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری و دفاع مقدس گام های ارزشمندی را برداشته است. در همین راستا خبرنگار بین الملل حوزه با مدیر  غرفه این مجموعه فرهنگی به گفت و گو پرداخت.

حیدر لبنانی مسئول غرفه بخش جمعیت معارف اسلامی، فرهنگی مرکز امام خمینی(ره) در لبنان گفت: این جمعیت به دنبال نشر فکر اصیل اسلامی و انعکاس دهنده اندیشه و دیدگاه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای است. ما اهتمام به نشر تعداد زیادی از مجلات و افکار و کتاب های مبلغین به شکل اساسی داریم و بخش تحول و توسعه  و بخش بررسی مبلغان علمی به منظور ارتباط با آنها را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: اینجا عناوین زیادی در مقابل شما هست که با بخش دیگر ما توسعه خوانندگان ارجمند ارتباط دارد؛ تعداد زیادی از کتاب ها هست که استقبال مخاطبان را از عناوین اساسی نشان می دهد، مانند موضوع زنان که این کتاب ها در موسسات فرهنگی در لبنان و خارج از آن آموزش داده می شود و این کتاب ها در مدارس و ادارت تدریس می شود و به شهادت و گواهی همگان بسیار عالی بوده است.

مدیر غرفه جمعیت معارف اسلامی لبنان افزود: همچنین بخش آداب و خاطرات جبهه در ایران که ترجمه تعدادی از کتب دفاع مقدس ایران است در این مرکز پیگیری می شود و تاکنون بیست و پنج عنوان از کتاب های مهم دفاع مقدس مثل کتاب های دا و شهید ابراهیم همت ترجمه شده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: کتاب های زیادی در انتشارات ما در بخش افکار امام خمینی(ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) وجود دارد و ده ها کتاب در این زمینه ترجمه کرده ایم؛ همچون اهل بیت(ع) در اندیشه امام خمینی(ره) جامعه و قرآن در فکر امام(ره) آثار شهید مطهری و شهید محمد باقر صدر که ترجمه این بخش از کتاب ها انجام شده است و الان امکان معرفی همه این  کتاب ها نیست.

فرهیخته لبنانی تصریح کرد: بخش دوم در مرکز ما بخش دیجیتالی است و بیش از 100 کارگاه با موضوعات و عناوین مختلف دینی یا موضوعات فرهنگی همچون امام مهدی(عج)، توحید عدل به روش کارگاهی و تعاملی وجود دارد و عناوینی همچون غنا و حرمت آن و احکام شرعی که همه این موضوعات به شیوه تعاملی دو طرفه آموزش داده می شود. همچنین در این بخش مجموعه کتاب های شنیداری وجود دارد. بسیاری از مردم که می خواهند از وقتشان در شرایط مختلف در ماشین و یا خانم های خانه دار در خانه و در شرایط مختلف در حین فعالیتشان استفاده کنند این کتاب ها به شکل صوتی برای آنها تهیه شده است.

مدیر غرفه جمعیت معارف اسلامی لبنان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: نمایشگاه بین المللی تهران که سالانه برگزار می شود، فرصت بسیار مهمی است برای ارتباط بین جایگاه ناشران و جایگاه زبان و کشورهای عربی و زمینه های مختلفی که جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است و این مناسبت سالانه حلقه ارتباطی و اساسی بین افراد جامعه ایرانی را تشکیل می دهد،  کسانی که خوانندگان کتاب های مختلف هستند و توجه و اهتمام جدی به شکل گسترده ای با کتاب دارند و این شرایط را هر ساله به شکل گسترده ای مشاهده می کنیم.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha