شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نارضایتی دانشجویان مسلمان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا از نبود نمازخانه

حوزه/ گروهی از دانشجویان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون نسبت به نبود نمازخانه مناسب در محوطه دانشگاه و دیگر چالش های پیش روی دانشجویان مسلمان ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailytitan، دانشجویان مسلمان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، دومین دانشگاه این ایالت آمریکایی در شهر فولرتون نسبت به نبود نمازخانه در محوطه دانشگاه ابراز نارضایتی دارند.

مازون الحاجی دانشجوی مسلمان کارشناسی ارشد درباره چالش های پیش روی مسلمانان می گوید: شرایط سختی داریم. من عملا بیشتر اوقات در اتومبیلم نماز می خوانم. دوستان دیگری دارم که آن ها هم با شرایط مشابه روبرو هستند.

با وجود اینکه یک اتاق مراقبه برای دانشجویان وجود دارد اما الحاجی می گوید که این اتاق ظرفیت کافی نداشته و برای نماز خواندن تمام دانشجویان در دسترس نیست و برای بسیاری از دانشجویان بسیار دور است.

الحاجی نبود یک فضای مناسب برای برپایی نماز و عبادت برای دانشجویانی مانند او را برگرفته از فقدان حمایت و پشتیبانی دانشگاه می داند.

آنتونی دیویس، رئیس موقت کتابخانه در این باره می گوید: یک روز متوجه شدم که برخی دانشجویان در اطراف مرکز تحصیلات تکمیلی در رفت و آمد هستند. وقتی از آن ها علت کارشان را پرسیدند پاسخ دادند که به دنبال یافتن جایی برای نماز خواندن می گردند.

دیویس افزود: طرح ایجاد یک اتاق مراقبه برای دانشجویان ادیان مختلف هنوز در دست بررسی قرار دارد و معلوم نیست در چه مکانی قرار است باشد.

درحالی که دیویس نمازخانه را برای تمام دانشجویان درنظرگرفته اما به نظرمی رسد تنها دانشجویان مسلمان باشند که برای داشتن چنین فضایی تلاش می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha