چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 دوره تابستانی آشنایی با نظام فکری شهيد مطهري

حوزه/ معاونت تهذیب و تربیت دوره تابستانی را برنامه ریزی نموده است به گونه ای که طلاب علاقمند بتوانند آثار شهید مطهری(قدس سره) را در ۳ مرحله و هر مرحله در یک ماه از تابستان، مطالعه نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، با توجه به ضرورت و اهمیت آشنایی طلاب با نظام فکری شهید مطهری(قدس سره) در اوقات فراغت تابستان، معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه، دوره تابستانی را برنامه ریزی نموده است به گونه ای که طلاب علاقمند بتوانند آثار شهید مطهری(قدس سره) را در 3 مرحله و هر مرحله در یک ماه از تابستان، مطالعه نمایند.

قابل ذکر است که مطالعه آثار و آشنایی با اندیشه­ های شهید مطهری(قدس سره) نه به عنوان پايان راه و سخن آخر، بلكه به عنوان مقدمه­ ای در احياي علوم ديني و دفاع از مبانی اسلام در نظر گرفته شده است.

*زمان و مکان برگزاری دوره

خاطر نشان می شود: دوره به مدت یک ماه از تاریخ 1 تیر تا 30 تیر 97 در شاندیز مشهد برگزار می شود و مزایای شرکت در این طرح عبارتست از: آشنایی با نظام فکری شهید مطهری(قدس سره)، بهره ­مندی از اساتید مجرب،  ارائه گواهی پایان دوره، عرضه آثار شهید مطهری(قدس سره) با تخفیف 50 درصد، بهره مندی از فضای معنوی و جاذبه های محل برگزاری و  اهداء جوایز به برگزیدگان دوره.

*زمان و شیوه ثبت نام

ثبت نام از تاریخ 97/2/19 تا 97/3/4  و فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه  به آدرسwww.tahzib-howzeh.com  انجام می شود.

*شرایط ثبت نام

برپایه این گزارش: طلبه رسمی حوزه علمیه درپایه های 1 تا 6 و شرکت طلاب سطح دو، در صورتی که در دوره های تابستانی قبل حضور داشته اند، بلامانع می باشد،  تعهد به حضور منظم در برنامه ها در تمامی مدت زمان دوره و  واریز مبلغ 1.200.000 ریال بابت ثبت نام به حساب  1563034773 نزد بانک تجارت به نام مرکز مدیریت حوزه های علمیه- معاونت تهذیب از شرایط ثبت نام در این دوره می باشد.

*مدارک ثبت نام:

-  تکمیل فرم ثبت نام از طریق سایت معاونت تهذیب و تربیت

-  فتوکپی کارت ملی و شناسنامه

-  یک قطعه عکس 4×3

-  تأییدیه اخلاقی از مدیر محترم مدرسه علمیه مربوطه

-  ارزیابی تحصیلی

-  فیش واریزی به مبلغ 1.200.000 ریال بابت حق ثبت نام

-  فتوکپی کارنامه آثار شهید مطهری(قدس سره)، جهت متقاضیانی که کتب شهید مطهری(قدس سره) را در مدرسه و یا دوره های تابستانی مطالعه نموده و نمره قبولی کسب کرده اند.

*شیوه ارسال مدارک ثبت نام

تصویر یا فایل اسکن شده مدارک درخواستی حداکثر تا تاریخ 97/3/10 به ایمیل سازمانی dm.motahari@ismc.ir  و یا از طریق پیام رسان (سروش) یا (بله) به شماره 09198513012 ارسال شود. لازم است ثبت نام کنندگان پس از ارسال مدارک، تلفنی از رسیدن مدارک خود اطمینان حاصل نمایند و عدم دریافت مدارک تا تاریخ فوق، به منزله عدم ثبت نام می باشد.

اعلام اسامی پذیرفته شدگان:

در گزینش شرکت کنندگان، معدل و عضویت در طرح مطالعاتی مدارس و دوره های تابستانی قبل، در نظر گرفته خواهد شد و اسامی پذیرفته شدگان در تاریخ 97/3/20 در سایت معاونت تهذیب و تربیت به آدرس www.tahzib-howzeh.com اعلام خواهد شد.

*محتوای دوره:

  سیر مطالعاتی دوره تابستانی به شرح زیر می باشد:

مرحله اول

هفته اول

بینش مطهر، آزادی انسان، آزادی بندگی، خدا در زندگی انسان

هفته دوم

سیره نبوی(صلی الله علیه و آله)، تبلیغ، مسأله نفاق، سیره امیرالمؤمنین(علیه السلام)

هفته سوم

نهضت حسینی، امر به معروف و نهی از منکر، سیره معصومین(علیهم السلام)، مهدویت

هفته چهارم

تربیت و رشد اسلامی، عقل و علم، اخلاق اسلامی، عدالت

 

مرحله دوم

هفته اول

حقوق زن و مرد در اسلام جلد 1 (مبانی)، جلد 2 (قوانین1)، جلد 3 (قوانین2) و جلد 4 (اخلاق جنسیتی)

هفته دوم

حقوق زن و مرد در اسلام جلد 5 (حجاب)، اسلام و ملی گرایی، بیداری اسلامی

هفته سوم

ولایت فقیه و روحانیت، احیای تفکر دینی و علل دین گریزی

هفته چهارم

اسلام و توسعه، پایان پیامبری، انسان شناسی

 

مرحله سوم

هفته اول

فطرت انسان، کمال انسان و انسان کامل

هفته دوم

نهجی به نهج البلاغه، معرفت شناسی، علم اخلاق

هفته سوم

عرفان اسلامی، خداشناسی، عدل و  قدر

هفته چهارم

جامعه وتاریخ در قرآن، پیامبر شناسی، امام شناسی، رستاخیز

 

 

2-   برنامه روزانه دوره  بر مبنای 9 ساعت کار علمی به شرح زیر  تنظیم گردیده است:

  •  
  •  
  •  

90 دقیقه

6 ساعت

90 دقیقه

 

 

3-   در پايان هر هفته، ازکتابهاي مورد مطالعه آن هفته، آزمون برگزار مي­شود.

4-   طلابی که تاکنون موفق به مطالعه آثار شهید مطهری (قدس سره) نشده اند، در مرحله اول شرکت خواهند نمود و طلابی که در طرح مطالعاتی مدارس یا دوره های تابستانی شرکت نموده اند، به علت اینکه کتب مورد مطالعه در دوره تابستانی، کتب بینش مطهر(که به صورت موضوعی منتشر شده است) می باشد، پس از تطبیق کتابهایی که نمره قبولی کسب نموده اند با کتب بینش مطهر، در سطح مناسب حضور خواهند یافت. بدین منظور لازم است که نمرات کتب مطالعه شده را در زمان ثبت نام ارائه نمایند.

* یادآوری

1-   کتابهای دوره با تخفیف 50 درصد در محل برگزاری دوره به قیمت زیر عرضه می شود.

(کتابهای مرحله اول: 65.000 تومان- مرحله دوم: 50.000 تومان- مرحله سوم: 50.000 تومان)

2-ایاب و ذهاب به محل برگزاری دوره به عهده شرکت کنندگان می باشد.

3-   شرکت کنندگان بايد به صورت منظم در تمامی برنامه های دوره حضور یابند و آئین نامه و مقررات دوره را رعایت نمایند؛ در غیر این صورت از حضور آنها در دوره، معذور خواهیم بود.

4-   در پایان هر مرحله (هر تابستان) كارنامه همان مرحله ارائه خواهد شد و پس از اتمام مرحله سوم،گواهي­ پایان دوره صادر می شود.

5-   افرادی که از ادامه حضور در دوره انصراف دهند یا از ادامه حضور آنها معذور باشیم، باید تمامی هزینه های صورت گرفته تا زمان حضور و تخفیف کتابها را پرداخت نمایند.

6-   جزئیات مورد نیاز، آدرس دقیق و زمان پذیرش متعاقباً به اطلاع پذیرفته شدگان خواهد رسید.

7-   مبالغ ثبت نام افراد پذیرفته نشده، به حساب آنها واریز خواهد شد. لازم است تمامی ثبت نام کنندگان شماره حساب بانک ملی یا تجارت خود را در فرم ثبت نام ذکر نمایند.

8-   تلفن 37255890 – 025 داخلی 592 و598 و  09198513012

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha