جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته فرهنگی قم در لبنان آغاز به کار کرد

حوزه/ آیین افتتاح هفته فرهنگی قم در شهر نبطیه لبنان با حضور جمعی از علما و مسئولین دو شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به لبنان، رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی قم در شهر نبطیه لبنان  گفت: نبطیه از سایر شهرها به خاطر عاشورا و وفا به مقاومت و عالمانش متمایز است. مردم این شهر اهل وفا و عشق حسینی هستند.

دکتر محمدمهدی شریعتمدار تصریح کرد: امروز رائحه انقلاب دوباره در این شهر که اهل آن مقاوم هستند دمیده شد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین پیروزی حزب الله در انتخابات مجلس لبنان را به سید حسن نصرالله تبریک گفت.

وی افزود: رویداد فرهنگی که امروز آغاز می شود مخاطب را در لحظاتی به قم میبرد به گونه ای که انگار ماهها در این شهر زندگی کرده است.

شریعتمدار ادامه داد: زیربنای این نمایشگاه ۴ هزار متر است و در غرفه های حرم حضرت معصومه، جمکران، حوزه علمیه، جامعة الزهرا، مجمع تقریب، مجمع اهل بیت، صنایع دستی، سوهان قم،مقاومت و شهدا، امام و رهبری و دیگر نهادها و مراکز و با حضور ۱۴۰ نفر برگزار می شود.

وی گفت: همچنین در هفته فیلم ایرانی، ده فیلم نمایش داده می شود.

همچنین علی پور معاون استانداری قم در این مراسم با اشاره به اهمیت دو شهر قم و نبطیه گفت: نبطیه برای ما شهری مقدس است. قم نیز خاستگاه انقلاب و عش آل محمد است.

وی ادامه داد: قم مدفن ۴۴۰ امام زاده و در بردارنده بزرگترین حوزه شیعه جهان است. هر سال ۲۵ میلیون زائر از این شهر بازدید می کنند.

معاون استانداری قم افزود: قم محل گفتگوی ادیان است و بیش از ۱۲۳ کشور در قم نماینده دارند که برای کسب علم و معرفت به این شهر آمده اند.

علیپور خاطرنشان کرد: در ایام  نیمه شعبان چهار و نیم میلیون زائر به قم آمدند. ۵۶ دانشگاه در قم فعالیت می کنند و ۲۵۰۰ واحد صنعتی در قم وجود دارد.

وی در پایان برای برگزاری هفته فرنگی و اقتصادی نبطیه در قم اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha