پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قطبی

حجت الاسلام والمسلمین قطبی گفت: وقتی دانشجو ببینید در تولید علم و عرصه دانش نقش دارد آرام آرام هویت و احساس منزلت علمی پیدا می کند، لذا نقش استاد درتحقق این مهم بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و السملین محمد قطبی شامگاه چهارشنبه در جلسه تکریم استادان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: عرصه تولید علم از سبک چشمه ساری، آرام آرام به سمت دریابارگی حرکت می کند.

وی ادامه داد: چشمه ساری به این معنا که در رشته های مختلف علمی در جای جای جهان گاهی شخصی پیدا می شد و سبک و نظریه ای داشت و مفاهیمی را عمقی می بخشید و سپس در راس یک هرم برای یک موضوع علمی قرار می گرفت و کم کم مباحث اندیشه ای او توسعه پیدا می کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز کرد: مثلا وقتی حرف از روانشناسی می زنیم ممکن است در گذشته 10 نفر درخشش بیشتری در جهان داشته باشند و این افراد منشا تولید علم درعصر خود بودند، اما  امروز ه درعصر ما سبک چشمه ساری تولید علم آرام آرام جای خود را با سبک دریاوارگی عوض کرده است.

وی افزود: دریاوارگی به این معنا که نمی توانیم دنبال کسانی بگردیم که نقطه اوج علمی باشند ، بلکه انبوهی از دانشمندان در هر علم با تعامل و دو سویه در یک فضایی چون دریا همه باهم علم را تولید می کنندو دیگر یک نفر در راس قله قرار ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی یادآور شد: امروزه با سامانه هایی مواجه هستیم که هر کسی با هر زبانی و در هر سطح علمی می تواند در آن دریای علم سرک بکشد و یک قطره به دریا بریزد، همه با هم تولید علم را رقم می زنند و همه با هم مصرف می کنند.

وی تاکید کرد: امروز انجمن روانشناسی امریکا با 137 هزار دانشمند جهان همه با هم تولید علم می کنند و اگر کمترین یافته ای از هر کسی تولید بشود در سامانه آنها قرار می گیرد و همه با هم مصرف می کنند. لذا در آینده نزدیک نشانه هایی از اسامی افراد حذف می شود و نشانه ها بالای نهادها قرار گیرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  عنوان کرد: ادامه داد: در منظومه های آموزشی مثل موسسه علامه مجلسی و مجتهده امین ، این جابجایی سبک تولید علم به ما فرصت داده تا دانشجوی ترم اول هم را هدایت و تشویق کرده که در این عرصه حضور پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی ابراز کرد: وقتی دانشجو ببینید در تولید علم و عرصه دانش نقش دارد آرام آرام هویت و احساس منزلت علمی پیدا می کند، لذا نقش استاد درتحقق این مهم بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: استاد می تواند «امید به تحصیل»، «امید به رشد» و «امید به آینده» را در دانشجو و طلبه ابجاد کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha