پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مریجی

رئیس دانشگاه باقر العلوم(ع) با اشاره به این که اگر معلم در جامعه حرمت نداشته باشد هیچ چیز دیگر حرمت نخواهد داشت، گفت: منزلت اجتماعی معلمان در جامعه ما مناسب نیست و متاسفانه شاهدیم امروز برای خیلی از امور، جوانان به سمت فوتبالیست ها و بازیگران رفته، ولی به سمت معلمان نمی آیند و از آنها الگو نمی گیرند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و السملین شمس الله مریجی، شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم استادان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه چرا جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان در جامعه ما مناسب نیست؟، اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم امروز برای خیلی از امور، جوانان به سمت فوتبالیست ها و بازیگران رفته، ولی به سمت معلمان نمی آیند و از آنها الگو نمی گیرند.

وی افزود: یکی از دلایلی این امر آن است  که افراد در طول تاریخ اصولا برای تعقل و تدبر و تفکر ارزش زیادی قائل نیستند و هزینه ای نمی کنند، ذائقه جامعه ذائقه تعقل و تفکر نیست، بلکه سلیقه ها به سمت های دیگری رفته است.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم تصریح کرد: وقتی فرد اعتقادی به ارزش گذاری تعقل نداد، لذا به فرد تدریس کننده تعقل یعنی معلم نیز ارزش نمی گذارد. معلم اگر در جامعه حرمت نداشته باشد هیچ چیز دیگر حرمت نخواهد داشت،

حجت الاسلام  والمسلمین مریجی اذعان کرد: برای قله شدن باید شلاق بادها را تحمل کرد، برای دون صفت بودن چون دامنه کوه همه چیز هست، ولی سربلند کردن شلاق باد می خواهد، دلیل دوم دیگر مطلب ذکر شده این است  که جامعه جهانی و خاصه جامعه اسلامی به سمت مأکولات و خوردنی ها رفته است. دلیل دیگر از بین رفتن منزلت اجتماعی معلمان  به خود معلم ها برمی گردد، عده ای معلمی می کنند تا زندگی کنند، درحالی که باید زندگی کنند تا معلمی کرد، لذا باید بدانیم که جامعه و فزندان عکس العمل، عمل های ما هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha