پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  علی انتظاری

حوزه/ مدیر پیشین حوزه علمیه آذربایجان شرقی بر ضرورت تعریف منابع پایدار جهت مدیریت حوزه های علمیه تاکید کرد و خواستار راه اندازی معاونت «وقف و موقوفات حوزوی» در حوزه های علمیه شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری امام جمعه هادیشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، بر ضرورت توجه به منابع مالی حوزه های علمیه تاکید کرد و ابراز داشت: باید منابع پایدار جهت مدیریت حوزه های علمیه تعریف شود تا حوزه های علمیه بدون وابستگی به دولت، به طور مستقل بتوانند خود را مدیریت کنند.

مدیر پیشین حوزه علمیه آذربایجان شرقی تاکید کرد: حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از مدارس علمیه در حد کافی نیست، ما امید داشتیم که معاونت وقف و موقوفات حوزوی در حوزه های علمیه نیز راه اندازی شود تا شاهد احیای موقوفات حوزوی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آسیب شناسی مشکلات طلاب تصریح کرد: برای آسیب شناسی طلاب مدارس علمیه هم با خود طلاب ارتباط برقرار کرده و هم نحوه تربیت را از والدین آن ها جویا می شویم تا با شناسایی آسیب ها و مشکلات احتمالی، طلاب را در جهت تحصیل بهتر یاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری همچنین با اشاره به اینکه تاریخچه حوزه های علمیه به زمان حیات پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) باز می گردد، تاکید کرد: حوزه های علمیه امروزی به هیچ وجه قابل قیاس با حوزه های زمان شاه نیست، امروزه حوزه علمیه قم از لحاظ تبلیغات و پاسخگویی به جهان پاسخ می دهد.

وی اضافه کرد: دشمن می داند در ایران چه اقدامات بزرگی در حوزه های علمیه در جریان است و به این دلیل احساس ناراحتی می کند.

عضو شورای حوزه  علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز بیش از ۲۰ مدرسه دینی در سطح آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و حوزه علمیه تبریز جزو مدارس پراهمیت سطح کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه تنها در کلانشهر تبریز هفت مدرسه دینی فعالیت می کنند، گفت: امیدواریم با ساخت و تکمیل هر چه سریع تر ساختمان مدرسه علمیه حضرت ثامن الحجج(ع) در تبریز حداقل به نیازهای کلان شهر تبریز در ارتباط با تحصیلات علوم دینی پاسخ دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha