شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشکده کوفه

علی عباس التمیمی مدیر اداره دفتر مرکزی دانشگاه کوفه گفت: این مشارکت و نمایش انتشارات فرهنگی و معرفتی و در راستای شناخت از یکدیگر است. و این فرصتی برای شناخت و نزدیکی بین ملت ها در مسیر فرهنگ ایران و کشورهای دیگر مشارکت کننده در این نمایشگاه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه کوفه امسال با 100 عنوان کتاب تخصصی در حوزه های مختلف در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت نموده و چند موسسه فرهنگی و تبلیغی لبنان نیز در این گردهمایی بزرگ فرهنگی و بین المللی مشارکت دارند.

 

 

علی عباس التمیمی مدیر اداره دفتر مرکزی دانشگاه کوفه از غرفه داران بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب در گفت و گو با خبر نگار بین الملل حوزه گفت: برای اولین بار  در نمایشگاه بین المللی تهران  مشارکت می کنیم  و با 100 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور پیدا کردیم .عناوین مختلفی از کتاب های تخصصی و علمی ، فرهنگی ، ادبی و تخصصی طبی از دانشگاه کوفه جمهوری عراق در این غرفه عرضه شده است.که علاوه بر تالیفات مولفان و اساتید دانشگاه را شامل می شود.در باره مشارکتمان در نمایشگاه تهران باید بگویم این مشارکت و نمایش انتشاراتی فرهنگی و معرفتی و در راستای شناخت از یکدیگر است. و این فرصتی برای شناخت و نزدیکی بین ملت ها در مسیر فرهنگ ایران و کشورهای دیگر مشارکت کننده در این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: در حقیقت آنچه در این ایام مشاهده کردم مخاطبان ایرانی به دنبال خواندن کتاب و به دنبال کتاب و پیگیری چاپ ها و عناوین جدید هستند. آن گروه از مخاطبان ایرانی که زبان عربی را می دانند از این غرفه بازدید می کنند و من توقع داشتم استقبال از کتاب های عربی کم باشد و در حال حاضر اختلاف زیادی بین استقبال از کتاب های عربی یا عراقی وجود ندارد و به طور مساوی است و شهروندان ایرانی  به دنبال خواندن این کتاب ها هستند.

التمیمی تصریح کرد: این نمایشگاه منظم و غرفه ها به شکل بسیار زیبایی است و انشالله در سال های آینده در این نمایشگاه و نمایش فرهنگی بزرگ تهران مشارکت می کنیم.

وی در پایان در خصوص انتخابات پارلمانی عراق گفت: انتخابات عراق را در این هفته در پیش رو داریم و امیدواریم ملت عراق اصلح ترین و بهترین را انتخاب کند تا کشور عراق را به سمت تحول و ترقی و پیشرفت و موفقیت هدایت کنند.

 

قادم اهل کشور لبنان دارای دکترای فیزیک و ساکن تهران از دیگر غرفه داران لبنانی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: برای اولین بار هست که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور می یابم.برادارن لبنانی مشارکت خوبی در نمایشگاه امسال داشتند و در این غرفه نیز چند موسسه مطبوعاتی و مرکز تحقیقات دانشگاهی و موسسه معارف و حکمت اسلامی مشارکت دارند. براداران دیگر لبنانی به دلیل برگزاری انتخابات پارلمان لبنان نتوانستند در این غرفه حضور داشته باشند، اما من به دلیل اینکه در تهران زندگی می کنم موفق به حضور در نمایشگاه امسال شدم.

وی ادامه داد: اکثر کتب و فعالیت های این مرکز سیاسی است و ترجمه کتاب هایی از زبان انگلیسی به عربی است و بعضی از کتاب ها موضوعات اجتماعی،فرهنگی و ادبی و برخی از معاجم زبان نیز در این غرفه عرضه می شود.در مرکز تحقیقات دانشگاهی نیز کتب ترجمه شده از مستشرقین خاورمیانه و اندیشه غیر مسلمانان درباره اسلام را در این غرفه به نمایش گذاشته است و مرکز معارف حکمت اسلامی نیز اهتمام به امور مذهبی و فلسفی و رهبر مقاومت جناب سید حسن نصرالله دارد و در این زمینه ها آثاری را ارائه کرده است.

قادم با اشاره به موفقیت حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان گفت: شکر خدا این پیروزی بسیار بزرگی بود و موید نقش مقاومت در لبنان هست و علی رغم تلاش دشمن در این انتخابات به این پیروزی دست پیدا کردیم.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha