سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به اجرای طرح کنگره شهدای «راه کربلا»، گفت: سال قبل همایشی در این راستا برگزار کردیم که مختص شهدای حلّه بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، محسن جوادی رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و داریوش رضوانی رئیس کمیته تشریفات نمایشگاه تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی در این جلسه با اشاره به اجرای طرح کنگره شهدای «راه کربلا»، گفت: سال قبل همایشی در این راستا برگزار کردیم که مختص شهدای حلّه بود.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: پیشنهاد فعلی این است که در این طرح علاوه بر شهدای حلّه و اربعین به شهدای مدافع حرم و جمعی دیگر از شهدا نیز بپردازیم، چراکه اعتقاد داریم حداقل وظیفه ما تجلیل از شهداست.

در ادامه این جلسه، محسن جوادی، رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه تشکیل این جلسه در مصلای تهران انتخاب خوبی است، اظهار داشت: کتاب و اربعین نباید از هم جدا شوند. کتاب با مغز و عقل انسان سروکار دارد و اربعین با دل انسان. اگر معرفت و آگاهی نباشد و کتاب خوانده نشود، ممکن است دینداری شکل انحرافی پیدا کند.

رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: وقتی مردمانی بدون دیدن معصومین(ع) و از راه نوشته‌های روی کاغذ ایمان می‌آورند، مشخص می‌شود کتاب تا چه حدی موثر است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت همه کتاب‌های موجود در نمایشگاه‌ها خوب است، افزود: زمانی که یک کودک غذا نمی‌خورد، مجبور هستیم حتی غذاهای غیرمفید را به او نشان دهیم تا نسبت به غذا خوردن ترغیب شود. دررابطه با کتاب نیز وضعیت بر همین منوال است. باید به کسانی که کتاب نمی‌خوانند، انواع گوناگون کتاب را نمایش دهیم تا کم‌کم نسبت به خواندن کتاب‌های بهتر ترغیب شوند.

رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین تلفیقی از کتاب، ایمان، عشق و علاقه است. اگر این دو از هم جدا بیفتند، معلوم نیست نتیجه سودمندی به دست آوریم. امیدواریم در این جمع میراث بزرگی را که به خاطر عشق امام حسین (ع) به ما اعطا شده، با معرفت، آگاهی و کتاب‌های خوب پاس بداریم.

در ادامه این جلسه، داریوش رضوانی رئیس کمیته تشریفات سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: باتوجه به فعالیت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کارگروه فرهنگی و هنری تشکیل داده ایم و به این شکل است که همه سازمان‌ها و معاونت‌های وزارت ارشاد در آن نماینده دارند. رئیس کارگروه هم معاونت فرهنگی وزارت ارشاد هستند.

وی افزود: در اربعین سال گذشته شاهد فعالیت‌های خوبی بودیم و بودجه نسبتا خوبی هم به فعالیت‌های فرهنگی و هنری اختصاص داده شد؛ اگرچه رقم‌ها و اعداد هنوز آن گونه که مدنظرمان بود، نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha