پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی/ امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) در تبلیغ دین حریص بود و سختی های بسیاری را تحمل کرد، گفت: این شخصیت برای طلاب و علما و روحانیون یک الگوی بسیار ارزنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، امروز در نخستین کنگره ملی آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی(فقیه خراسانی) با اشاره به اینکه مرحوم حاج شیخ در تبلیغ دین حریص بودند، اظهار داشت: ایشان برای تبلیغ دین سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدند، ولی هیچ زمانی دست از تبلیغ بر نداشتند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: نقل شده که ایشان برای تبلیغ به روستایی رفتند و جایی برای اسکان نداشتند و خودشان و الاغشان در یک طویله خوابیدند و با کاه‌های آنجا خودشان را در شب زمستانی گرم کردند، ولی کوتاه نیامدند و فردای آن روز مردم آنجا را تبلیغ کردند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این استاد برجسته از هر زمانی حتی کوچک‌ترین و کم‌ترین فرصت‌هایی که به دست می‌آمد برای تبلیغ استفاده می‌کرد، افزود: حتی بعضی اوقات که می‌دیدند زمان برای بیان مسائل دینی نیست، سر سفره و برای اعضای هر خانه‌ای که نزد وی بودند سخنرانی می‌کردند و مسائل دینی را می‌گفتند.

آیت‌الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه این شخصیت برای طلاب و علما و روحانیون یک الگوی بسیار ارزنده است، خاطرنشان کرد: برای جوانان هم حاج شیخ یک الگوی بسیار ارزشمند است و جوانان لازم است که از سیره زندگی چنین شخصیتی بهره‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: حاج شیخ به حدی عشق به نماز داشت که به هیچ عنوان نمی‌گذاشت فاصله‌ای بین نماز اول وقت بیفتد و در هر زمان و هر مکان نماز را در ابتدای وقت می‌خواند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: هر کسی که می خواهد از سیره بزرگان درس بگیرد می‌تواند با مطالعه در ارتباط با سیره این شخصیت بزرگ بهترین راه‌ها برای زندگی خود را انتخاب کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: پسر ایشان در جوانی فوت کردند و حاج شیخ برای ایشان مراسم گرفتند، ولی بر خلاف معمول که میزبان منبر نمی‌رود، حاج شیخ فرمودند که من افرادی که اینجا هستند را دیگر جایی نمی‌توانم پیدا کنم و خودم می‌خواهم منبر بروم و با وجود مخالفت برخی افراد، در روز دوم مراسم خودشان منبر رفتند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد افزود: زمان دفن دختر حاج شیخ هم که در جوانی فوت کرده بودند همزمان شده بود با نماز، ایشان فرمودند زهرا را غسل و کفن کنید و به خاک بسپارید، من به مسجد می‌روم نماز می‌خوانم و می‌آیم، بعد از نماز هم که آمدند یک فاتحه خواندند و به منزل برگشتند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha