جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خروج از برجام

حوزه/ آزمون برجام و مذاکرات مستقیم با آمریکا فرصتی برای اثبات بدعهدی های واشنتگتن و عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در واکنش به اقدام خصمانه و وقیحانه ترامپ درخروج از برجام بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیهبدین شرح است:

بسم الله الله الرحمن الرحیم

( وإِمَّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلي‏ سَواءٍ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْخائِنينَ58انفال)

« اگر از قومى که با آنان پیمان بسته اى بیم خیانت در پیمان دارى، پیمانشان را به سویشان بیفکن و لغو آن را به ایشان اعلام کن تا شما و آنان در آگاهى از لغو پیمان یکسان باشید، و بدان که اگر به آنان اعلام نکنى مرتکب خیانت شده اى و خداوند خیانتکاران را دوست نمى دارد. »

 زمانی که دولت ها به جای پیگیری سیاست های قدرت درون زا و یکی از شاخص های آن یعنی اقتصاد مقاومتی در هنگامه بحران های اقتصادی نگاهشان به آن سوی مرزها بود و دو قطبی مذاکره یا تحریم در انتخابات اوج گرفت، باب گفتگوهای مستقیم با آمریکا نیز برقرار شد تا دیگر بهانه ای برای کار کردن و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باقی نماند.

 آزمون برجام و مذاکرات مستقیم با آمریکا فرصتی برای اثبات بدعهدی های واشنتگتن و عدم پایبندی این کشور به تعهدات خود با تهران بود. هرچند مقام معظم رهبری همواره از مذاکره کنندگان حمایت کردند، ولی در عین حال در ابتدا و اوج مذاکرات اعلام کردند که به آن خوشبین نیستند.

 حال که این بی اعتمادی ها و عهد شکنی ها بیش از هر زمان دیگر بر همگان مشخص شده است، و دولتمردان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رادر یک آزمون حساس در جهت حفظ عزت و اقتدار ملت و کشور قرار داده است، بر آنان فرض و لازم است که مطابق با اصول حاکمیت جمهوری اسلامی حرکت کرده و در اقدامی متقابل و در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جوابی قاطع و دشمن شکن بدهند و بیش از پیش رهنمودهای مقام معظم رهبری را نصب العین و راهنمای خودشان قرار بدهند .

برمسئولین واجب است درهمه جا مردم را محرم خود بدانند و در برهه های حساس از نصرت الهی که از دستان آحاد مختلف مردم انقلابی بیرون می آید، کمک گرفته و در پیشبرد اهداف والای این نظام مقدس الهی که بادستان معمارکبیر انقلاب بنا شدوبا بصیرت و راهبری مقام معظم رهبری به کانون امید همه مستضعفان جهان بدل گشت، همدل و با قوت بیشتر حرکت کنند .

درپایان یاد و خاطره تمامی شهدا ، مخصوصا شهدای هسته ای را گرامی داشته و از خداوند متعال موفقیت همه خدمتگذاران و دلسوزان این نظام مقدس را خواهانیم.

والسلام علیکم و رحمه الله

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha