جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در دیدار سردبیر خبرگزاری حوزه گفت: امروزه با توجه به شرایط حوزه، جامعه و نظام با انبوهی از کارها در شورای عالی حوزه خراسان رو به رو هستیم و به طور قطع با همت و جهد نیروهای تلاشگر می توان کارهای خوبی انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر فرزانه در دیداری که حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه با وی داشت، با بیان این که شورای عالی این حوزه با توجه به شناخت دقیق و همه جانبه مقام معظم رهبری از حوزه علمیه خراسان، مجموعه کاملی محسوب می شود، گفت: اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان کسانی هستند که به لحاظ علمی برجستگی خاص خود را دارند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: رسالت مجموعه دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان آن است که سیاست ها را به طرح تبدیل کرده و در شورای عالی به بحث می گذارد.

تیم مشاوره 70 نفره در 6 کمیسیون تخصصی

وی با بیان این که نخستین فعالیت این شورا تهیه اساسنامه ای بود که بر مبنای آن وظایف و اختیارات شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان مشخص باشد، خاطر نشان کرد: در این اساسنامه برای مشورت دهی به شورای عالی مجموعه ای حدود 70 نفر از اساتید در قالب 6 کمیسیون و چندین کارگروه فعال هستند که هر یک انگیزه و شناخت خوبی داشته و پیشنهاد های مطلوبی نیز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه از این میان، به کمیسیون های «پژوهش»، «آموزش»، «فرهنگ و اخلاق»، «اجتماعی و سیاسی»، «تبلیغ» و «خدمات و معیشت» اشاره و با بیان این که شورای عالی در این زمینه نگاه همه جانبه و وسیعی داشته است، افزود: مجموعه حوزه علمیه خراسان اعتماد خوبی به شورای عالی دارد، چراکه این شورا در زمینه پاسخگویی به مطالبات و انتظارات موجود دغدغه مند است.

ارتباط شایسته بین مدیریت و دبیرخانه شورای عالی حوزه خراسان

وی با بیان این که امروزه با توجه به شرایط حوزه، جامعه و نظام با انبوهی از کارها در شورای عالی حوزه خراسان رو به رو هستیم و به طور قطع با همت و جهد نیروهای تلاشگر می توان کارهای خوبی انجام داد که برای حوزه مفید و کاربردی باشد، خاطر نشان کرد: حکم انتصاب از سوی مقام معظم رهبری مدنظر همه کمیسیون هاست و در این راستا جلسات شورا به صورت مستمر انجام شده که نتایج خوبی را برای حرکت حوزه به دنبال دارد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که میان دبیرخانه این شورا و مدیریت این حوزه ارتباط شایسته و هوشمندانه ای برقرار شده است، یادآور شد: امیدواریم جلسات هفتگی بررسی امور توسط دبیر شورا و مدیریت در مسیر اهداف متعالی حوزه به نتایج درخشانی برسد.

لزوم توسعه همکاری های حوزه خراسان و خبرگزاری رسمی حوزه

حجت الاسلام صفرعلی فتح اللهی مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان هم در این دیدار با اشاره به لزوم توسعه همکاری های دبیرخانه شورا و خبرگزاری رسمی حوزه گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا اخبار شورای عالی و رویدادهای مهم در بخش برنامه ریزی و سیاست گذاری های کلان حوزه علمیه خراسان به صورت کشوری مطرح شود.

وی افزود: ضرورت دارد که اعضای شورای عالی و اندیشمندان در سطح کشور با انعکاس این فعالیت ها و رویدادها از مجموعه فعالیت های این حوزه آگاه و مطلع کرد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که با حضور حجت الاسلام دانش، مسئول روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی این حوزه، ارتباطات خبرگزاری حوزه با دبیرخانه شورای عالی گسترده تر شده و تا کنون کارهای شایسته ای در حوزه خبر صورت گرفته است، بیان کرد: امیدواریم انعکاس اخبار جامع و شایسته از مجموعه فعالیت های شورای عالی، منشا برکات فراوانی باشد.

نگاه رسانه ای حوزه علمیه خراسان محدود نیست

در ادامه این دیدار حجت الاسلام دانش، مسئول روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه این شورا و آثار چاپی از جمله آیین نامه ها و مصوبه ها به مسئولان خبرگزاری حوزه در قم، ابراز کرد: نگاه حوزه علمیه خراسان و مجموعه دبیرخانه شورای عالی، محدود نیست و از انعکاس اخباری که برای حوزه و جامعه مفید است، استقبال می کنیم.

وی افزود: امیدواریم بتوان ضمن تعامل با خبرگزاری رسمی حوزه، فعالیت های شورای عالی را بیش از پیش انعکاس و انتشار داد.

در ابتدای این دیدار سردبیر خبرگزاری حوزه، گزارشی از فعالیتهای رسانه رسمی و برنامه های پیش رو ارائه داد و تاکید کرد: خبرگزاری حوزه خودش را نسبت به انعکاس رویدادهای حوزه و حوزویان در تمام نقاط کشور و جهان مسئول می داند و اهتمام به سوژه های روز فرهنگی و دینی، توسعه دفاتر استانی، افزایش نفوذ خبری در عرصه بین الملل، رویکرد تعاملی با مخاطبان، کادرسازی رسانه ای برای حوزه، توجه ویژه به شبکه های اجتماعی، تنوع شکلی و محتوایی در تولیدات خبری و ورود به عرصه های نوظهور رسانه ای را در فعالیتهای خود قرار داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha