پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ملکی

حوزه/ حجت الاسلام ملکی گفت: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیاز به قرآن دارد، سردرگمی ها ، پوچی گری ها و افکار و اعتقاداتی که با زور و زر و قدرت در جامعه جهانی به وجود آوردند، به انتها رسیده و بهترین فرصت برای تبیین وترویج قرآن در جهان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم ملکی در همایش علمی قران کریم ، جامعیت و جهانی بودن که به همت جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی اصفهان  در سالن اهل بیت برگزار شد، به ماه رمضام به عنوان ماه آمرزش و ماه رحمت و مغفرت اشاره  و اظهار کرد: حقیقتا بهترین ماه ، ماه رمضان ، ماهی که متعلق به خداوند متعال است و دعاها مستجاب است.

وی با بیان اینکه افتخار داریم این همایش قرآنی را در آستانه ماه  نزول قرآن برگزار کنیم، در توضیح چرایی برگزاری این همایش عنوان کرد: همانطور که همگان می دانند جامعه  المصطفی العالمیه پرچمدار حرکت اسلام ناب در جهان اسلام است که به همت سربازان حضرت ولی عصر(عج) در جای جای جهان یعنی طلاب العالمیه محقق شده است.

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: جامعه المصطفی براساس رسالت هایی که داشته است همایش های متعدد و رشته های مختلفی را ایجادکرده است،و در عرصه های قرآنی در حوزه های مختلف ورود داشته تا بتواند وظیفه ای هرچند اندک در بخش قرآن و معارف اهل بیت در جامعه جهانی داشته باشد.

وی بیان کرد: همه رشته های بلند مدت و کوتاه مدتی که در جامعه المصطفی برگزار شده، همگی در راستای تقویت عرصه های قرآنی در جهان اسلام بوده است،نمایندگی اصفهان نیز با برگزاری این همایش علمی امروز نقش اندکی دراین زمینه ایفا  کرده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان عنوان کرد: حضور در این همایش ها توفیق الهی است، هر قدم و قلمی که برای ترویج مکتب اهل بیت و قرآن برداشته ونوشته شود، در عالم الهی ثبت و ضبط می شود.

وی افزود: تفاوت انسان با سایر موجودات ، نطق، اندیشه و تفکر است، اندیشه ای که می تواند انسان  را به نزدیکترین فاصله با خدا برساند، در این حرکت رسل هایی از سوی خداوند با کتاب هایی برای هدایت انسان آمدند،

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: جامعیت قرآن براساس روایات و آیات قرآن، برگرفته از خداوند ومنتهی به برنامه جامع انسان است، قرآن به فرموده حضرت امیر المومنین(ع) چراغی است که خاموش نمی شود و چشمه زاینده ای است  که کاستی ندارد، لذا معاندین ما روز به روز نسبت به تبیین قرآن در جامعه جهانی، به شبهه پراکنی می پردازند.

وی  افزود: امروز فرصتی که پیدا شده است تمام انسان ها بعد از پیمودن راه های مختلف، به این نتیجه رسیده اند که دین می تواند نقش موثری داشته باشد، امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیاز به قرآن دارد، سردرگمی ها ، پوچی گری ها و افکار و اعتقاداتی که با زور و زر و قدرت در جامعه جهانی به وجود آوردند، به انتها رسیده است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha