پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
برجام و مقابله با آمریکا

حوزه/ در دشمنی نسبت به این ملت همانند زمان جنگ تحمیلی تفاوتی بین اروپا و آمریکا وجود ندارد و تجربه برجام ثابت کرد که این آخرین تجربه مذاکره با کشورهای بدعهد خواهد بود، چرا که موجب گستاخ تر شدن آنان گردیده است. ت مذاکرات برجام و موضع گیری و امتیاز خواهی وزرای خارجه وقت این کشورها باید چراغ راه خوش بینان به مواضع اروپا باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، مدیریت حوزه  علمیه ایلام و جامعه روحانیت استان، در بیانیه ای با با اشاره به گستاخی های ترامپ و خروج آمریکا از برجام، آورده است: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه دشمنی‌های آمریکای جهانخوار با ملت مسلمان ایران، رئیس جمهور گستاخ و بی ادب آمریکا با طرح اتهامات واهی و توهین به ملت عزیز ایران ضمن نقض پیمان به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

برای چندمین بار فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تعبیر شد. جایی که معظم له قبل از امضای برجام، ضمن بر شمردن دلایل شان برای مخالفت با مذاکره با آمریکا فرمودند که این مسئله(برجام) تجربه ای خواهد شد از اینکه آمریکا و جبهه استکبار غیر قابل اطمینان هستند و ما باید برای پیشرفت نگاه به ظرفیت های درونی و اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

در واقع اقدام اخیر رِئیس جمهور گستاخ آمریکا، نه تنها نشان دهنده تداوم بخشیدن به نوعی رویکرد دیکتاتوری بین المللی علیه تمامی کشورهای جهان است، بلکه از تشدید سیاست های خصمانه اما با شفافیتی عریان تر، علیه سایر دولت ها و ملت های جهان به ویژه کشور و ملت عزیز و مقتدر ایران حکایت دارد. ادعای عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ بیشتر به طنزی شبیه است که تنها رژیم صهیونیستی و دولت های مرتجع منطقه غرب آسیا که دستانشان به خون ملتهای مظلوم منطقه آلوده است از آن استقبال کرده اند.

ملت ایران پایدار و مستقل است که عزت و آزادگی را از فرهنگ شهادت برگرفته است، لذا نمی توان این ملت را به زانو درآورد، زیرا هیهات مناالذله را از عاشورا به ارث برده است. اکنون با روشن شدن بدعهدی و گستاخی های روزافزون آمریکا علیه ملت ایران بر همه مسئولین است که ضمن اتحاد و همدلی نسبت به موضع گیری یکپارچه با زعامت و راهبرد انقلابی ولی امر مسلمین امام خامنه ای، علیه این بدعهدی ها اقدام نمایند.

البته باید به یاد داشته باشیم در دشمنی نسبت به این ملت همانند زمان جنگ تحمیلی تفاوتی بین اروپا و آمریکا وجود ندارد و تجربه برجام برهمگان ثابت کرد که این تجربه آخرین تجربه مذاکره با این کشورهای بدعهد خواهد بود، چرا که موجب گستاخ تر شدن آنان گردیده است. تجربه مذاکرات برجام و موضع گیری و امتیاز خواهی وزرای خارجه وقت این کشورها بایستی چراغ راه خوش بینان به مواضع اروپا قرار گیرد.

در اين خصوص به دولت محترم جمهورى اسلامى توصيه مي شود به جای اعتماد به ظاهر فریبیهای دولت هاى اروپايى، با دقت در فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند  "مسئولین اکنون در آزمون حفظ منافع ملی و عزت ملت هستند " براى برون رفت از ركود اقتصادی و بيكارى، اجرای اقتصاد مقاومتی را نصب العین خود قرار دهند تا ان شاءالله خدمت صادقانه به ملت ایران در عمل عینیت یابد.

در پایان ضمن طلاب و روحانیون استان ایلام ضمن تشکر از مواضع متحد و یکپارچه همه مسئولان کشور و محکوم کردن بد عهدی جدید و مسبوق به سابقه آمریکایی ها ، تبعیت کامل خود از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) را اعلام داشته و از دولت و مجلس محترم خواستار واکنش مناسب و انقلابی در مقابل نقض عهد دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران می باشند.

 مدیریت حوزه های علمیه استان ایلام و جامعه روحانیت استان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha