پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان

حوزه/ وزیر کشور، گفت: ولایت فقیه راه حل موضوع وحدت و عنصر وحدت بخش و انسجام آفرین است؛ هرکسی تصور کند در هر جایگاه و گروه سیاسی بدون این عنصر می تواند وحدت ایجاد کند، اشتباه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رحمانی فضلی پیش از ظهر امروزپنجشنبه در همایش مبلغان ویژه ماه مبارک رمضان که در سالن همایش غدیر برگزار شد، اظهار داشت: موضوع آسیب های اجتماعی یک موضوع جهانی است و ایران با توجه به شرایط موجود، وضع نسبتا خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در موضوع مواد مخدر طی 15 سال  اخیر حدود 4 هزار درصد تولید آن افزایش داشته، 24 درصد تعداد معتادین دنیا بیشتر شده، از نظر تنوع در مواد بیش از 600 مورد مواد صنعتی ایجاد شده و از نظر تبلیغات و فروش نیز بسیار فراگیر و آزاد شده است، گفت: این شرایط سخت است که باید بیشتر مراقبت نمود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه سن اعتیاد به سمت جوانی و نوجوانی می رود و در بانوان شایع تر شده است، افزود: این را  در مجامع بین المللی مطرح کردیم که شبکه های اقتصادی وجود دارند که حامی ترورسیم و مواد مخدراند و در عرصه های سیاسی هم نفوذ کرده اند.

وی ادامه داد: با دو مسئله در حوزه اجتماعی مواجه هستیم که یکی از آن بحث تغییر نسل است، لذا باید دید که چقدر درک از نیاز نسل جوان وجود دارد؛ به صورت کلی از این قشرغافل مانده ایم و چون فهم درستی از این نسل نداریم ارتباط درستی هم نمی توانیم با ان ها برقرار نماییم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: موضوع دیگری که در حوزه اجتماعی اهمیت دارد سبک زندگی است و نسل جوان در سبکی زندگی می کند  که هرچقدر تلاش کنیم نمی توانیم در سلیقه و نوع رفتار آن ها به آسانی تغییر ایجاد کنیم.

وی گفت: ما با یک موضوع پیچیده ای با عنوان آسیب های اجتماعی سرو کار داریم و اگر کسی بخواهد این را به صورت ساده سازی و ریاضی حل کند به جایی نمی رسد، چون با موجود غیر قابل شناختی چون انسان مواجه هست و دیگر اینکه شبکه هایی پشت سر این موضوع هستند که از نظر اقتصادی بهره می برند.

وزیر کشور بهترین راه را این دانست  که نگذاریم فرد به سوی اعتیاد برود و معتاد شود، افزود: در ما بقی اسیب ها نیز اینگونه  است لذا با توجه به توصیه های رهبری و سیاست ها ما مهمترین مسئله این است که مقابله با آسیب های اجتماعی را اجتماعی کنیم و برای این منظور نیز می توان از ظرفیت های دینی و اخلاقی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در پیشگیری مفاسد اجتماعی توفیقاتی داشته ایم، عنوان کرد: امسال حدود 820 تن مواد مخدر کشف شد و سال قبل 870 هزار نفر را ترک داده شدند و در حوزه طلاق نیز کانون هایی تشکیل و برای کاهش ان کار می کنند.

رحمانی فضلی گفت: همه ما و فرزندانمان در معرض فساد قرار دارند لذا باید روی این موضوع توجه کرد و ان را در اولویت قرار داد.

وی در بخشی از سخنان خود افزود: در شرایط فعلی کشور با مباحثی مواجه هستیم که مفاسد اخلاقی یک بخش ان است و جامعه با نوع ادعایی که در دنیا کرده خود به خود برخی را تحریک و واداربه تهاجم با ما می کند.

وزیر کشور توضیح داد: آن هایی که منافعشان به محیط ایران به بستگی دارد به خاطر ضربه خوردن به این منافع نمی گذارند مسیر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای  انقلاب تا کنون فرازو فرود هایی داشتیم، مطرح کرد: اکنون در اوج تقابل قرار داریم و این همه به دلیل این است که در اوج قدرت هستیم.

رحمانی فضلی گفت: ایران در قدرت قرار دارد و تکنو لوژی های پیشرفته دست یافته است که دشمن از این می ترسد امروز نفود ما در منطقه و همکاری ما با دولت ها قابل مقایسه نیست؛ سال 90 که قطعنامه را صادر می کردند همه دنیا با آمریکا بودند و اکنون که امریکا کنار رفته همه می گویند حق با ایران بوده و به بدعهدی امریکا اذعان دارند.

وی با اشاره به اینکه روی پای خود ایستاده ایم وکم کم از سیاست ها ی خود دفاع کردیم اما در عرصه بین الملل نیاز داریم به همراه کردن و اتمام حجت کردن اکنون همه دنیا فهمیدن آمریکا بد عهدی کرده و این برای ما پیروزی است.

وزیر کشور ابراز کرد: هرکسی فکر کند رابطه بین الملل مبتنی بر ارتباط صد درصد به ویژه با کسانی که منافعشان الوده به سیاست توطئه است اشتباه می کند اما در نظام بین الملل روابط موردی بر اساس قواعد و عهد نامه ها اتفاق می افتد و باید هشیار بود.

وی ادامه داد: در بحث هسته ای این نیست که خدایی نکرده در این مسئله بی دقتی شده است همین که در عرصه جهانی دستمان را بالا بردیم و فهمیدن امرکا بد عهدی کرده برای ما ارزشمند است اگر گفته شده با اروپاییان چند هفته وارد مذاکره می شویم، اگر در این مذاکرات تضمین عملی نباشد تصمیم دیگر گرفته می شود اما با اتمام حجت به دنیا .

رحمانی فضلی با بیان اینکه تلاش می کنند ایران هراسی را ترویج کنند، گفت: باید در داخل قدرت و استحکام مطمئن برای مقابله داشته باشیم و بدانیم دشمن با برنامه ریزی به دنبال اختلاف در داخل ما است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به این نتیجه رسیدند که امکان مقابله از خارج با ایران را ندارند، افزود: قدرت داخلی مبتنی بر دو امر است اول انسجام و وحدت که اگر وحدت را ازدست دهیم ضرر خواهیم کرد.

وزیر ادامه داد: زمینه ایجاد اختلاف هم در جغرافیا هم در منافع برخی گروه ها و خواست دشمنان است و راه حل موضوع  ولایت فقیه این عنصر وحدت بخش و انسجام بخش است و هرکسی تصور کند در هر جایگاه و گروه سیاسی بدون  این عنصر می تواند وحدت ایجاد کند اشتباه کرده است.

وی گفت: رهبری از نظر تجربه شخصی در سیاست، تدبیر، تجربه های اجتماعی، شجاعت، جسارت و قدرت تحلیل بی نظیر است و هیچ شعار و صحبتی بر خلاف صحبت ایشان در جامعه نباید بشود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: به آمریکا و هیچ کشوری نمی توانیم اعتماد کنیم و اعتماد ما بعد از خدا و رهبری، مردم اند و پایه کار بودن مردم رضایتمندی ان ها  است.

وی به حوزه اقتصادی و قدرتمند بودن در این حوزه اشاره کرد و افزود: در همه شرایط کشور روی پا خود ایستاده ایم البته ضعف هایی داشته ایم که اگر نداشتیم، رهبری سال ها بر اقتصاد مقاومتی و امسال نیز بر حمایت از کالای ایرانی تأکید نمی کردند؛ لذا باید عاقلانه و منطقی به مسائل نگاه کرد و انسجام و وحدت خود را از دست ندهیم.

وزیر کشور گفت: اگر امروز تلگرام قطع نمی شد مدت ها بعد که تعدا کاربران و مشاغل در این رسانه افزایش پیدا می کرد آنگاه آن ها خود مارا تهدید می کردند و باج می خواستند تا این پیام رسان را قطع نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha