پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: سواد رسانه ای برای همه اقشارجامعه را ضروری ،چرا که ‌ با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سواد رسانه ای به عنوان یکی از ارکان اصلی قبل از استفاده ازاین تکنولوژی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری عصر امروز در همایش دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: ما دربخش سواد رسانه ای چه در آموزش وپرورش، چه دردانشگاه ها و چه اقشار دیگر اقدام نکرده ایم که باید به عنوان یک برنامه اصلی گنجانده شود.

وی افزود: موزش سواد رسانه ای نباشد، قطعا فضای مجازی آسیب زا است. امروز بسیاری از کشورهای جهان در این زمینه برنامه های اساسی اجرا کرده و موفق شده اند.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: هر چه اطلاعات فضای مجازی و شبکه اجتماعی بومی سازی شود، بهتر می توان از محتوای آن بهره گیری کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی یک تکنولوژی جوان است، همه اقشار جامعه درپیشگیری و آموزش باید همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: سواد رسانه ای برای همه اقشارجامعه ضروری است، چراکه با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سواد رسانه ای به عنوان یکی ارکان اصلی قبل از استفاده ازاین تکنولوژی است.

وی افزود: آموزش رکن اصلی برای فرهنگ سازی از استفاده یک کالا است و تولید محتوا است که می تواند ازبسیاری از خطرات احتمالی که عامل آن ناآگاهی است، جلوگیری کرد؛ آموزش ها باید مدارس و دانشگاه ها به صورت ویژه و درکتب درسی گنجانده شود و هرچقدر درآموزش سرمایه گذاری شود هزینه محسوب نمی شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha