پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد قرائتی-رئیس ستاد اقامه نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز، گفت: نسبت به قرآن بی اعتنایی کردیم و لذا دچار مفاسد اجتماعی شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش مبلغان ویژه ماه مبارک رمضان که در سالن همایش غدیر برگزار شد، گفت: آن گونه که باید امروز به نهج البلاغه توجه شود توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر طبق آمار در قم حدود 600 درس خارج وجود دارد، اما تعداد درس نهج البلاغه بسیار کم است، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان انواع دعاها وزیارت ها در مساجد خوانده می شود اما کم تر به تفسیر قران پرداخته می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه  قران خود ذکر است گفت:  نسبت به قرآن بی اعتنایی کردیم و لذا دچار مفاسد اجتماعی شده ایم.

حجت الاسلام  والمسلمین قرائتی افزود: آیات اخلاقی را بخوانید و تفسیر کنید که هم تفسیر است هم تهذیب ؛ چرا در حوزه معاونت  تهذیب وجود دارد، اما معاونت تفسیر نیست. 

وی با بیان اینکه برای مردم ساده سخن بگویید و مسائل را پیچیده و سخت نکنید و اگر هم می خواهید از انقلاب بگویید از کانال تفسیر وارد شوید مثلا روزی وارد مسجدی شدم دیدم آن ها مرگ بر آمریکا نمی گویند، وقتی پرسیدم جواب دادن مسجد محل عبادت و مقدساست  نه سیاست که به آن ها گفتم مرگ بر آمریکا مقدس است و مؤمن بودن 4 شرط دارد که علاوه بر عبادت باید معتقد به اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم باشد.

این استاد تفسیر قرآن با اشاره به اینکه تبلیغ دین رحمت است، گفت: تفسیر را با سوره های کوچک و قصه ها شروع کنید که برای مردم جذاب تر است.

وی به تأمل در قرآن توصیه کرد و ابراز داشت: مبلیغن باید در ایام تبلیغ مراقب رفتار و کردار خود باشند و مردمی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha