جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای از مهمترین اموری است که جوانان و خانواده‌های این مرز و بوم را تهدید می‌کند،چرا که اگر زندگی بشر در راه هدف اصلی انسانی باشد این همه مشکلات ندارد و مشکلات کنونی نیز ناشی از آن است که هم خود را و هم هدف اصلی را گم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاالدین صفی خانی گفت: در فضای مجازی بیش از آنکه هویت برای فرد مطرح باشد، دانش آموز یا نوجوان سعی در ارائه افکار و علایق و اندیشه های خود دارد که این خود بسیار خطرناک است.

وی افزود: این روزها شاهد اعتیاد اینترنتی جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان درجامعه هستیم، این در حالی است که جوانان در این محیط ها از آسیب پذیری بالایی برخوردارند به ویژه افرادی که در دوره  نوجوانی وجوانی وزمان حساسیت‌های دوران بلوغ را طی می کنند.

حجت الاسلام صفی خانی اظهار کرد: سایت های غیر اخلاقی و کلاهبرداری که امروزه تعداد آنها کم نیست به یکی از مهمترین دغدغه های مردم ، خانواده ها و متخصصان به دلیل استفاده نادرست از وسایل ارتباط جمعی تبدیل شده است که بر روح ، روان و شخصیت افراد تاثیر می گذارد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت:  فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای را از مهمترین اموری است که جوانان و خانواده‌های این مرز و بوم را تهدید می‌کند،چرا که اگر زندگی بشر در راه هدف اصلی انسانی باشد، این همه مشکلات ندارد و مشکلات کنونی نیز ناشی از آن است که هم خود را و هم هدف اصلی را گم کرده است.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: نسل نوجوان و جوان امروز کاملا عاشق فضای مجازی بوده و در آن غوطه ور است که نیاز به مدیریت و آگاهی بخشی در زمینه فرهنگ استفاده بهینه دارد.

وی ادامه داد:  فضای مجازی به‌عنوان ابزاری جهت سهولت در ایجاد ارتباط در جامعه ایرانی از محبوبیت خوبی برخوردار است که این خود هم یک فرصت و هم تهدید تلقی می‌شود.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: افزایش فرصت‌های آموزشی و آگاه‌سازی مردم در زمینه‌های مختلف از فرصت‌هایی است که توسط فضای مجازی انجام گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha