جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی

حوزه/ کارشناس مهدویت گفت: در گذر تاریخ افراد فتنه گر از عدم آگاهی شیعیان پیرامون مهدویت سوء استفاده کرده اند، از این رو ما باید با پرداختن به این موضوع و تبیین مطالب مهدویت نگذاریم راه های سو استفاده دشمنان از این موضوع باز شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی  پنجشنبه شب طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با اشاره به موضوع مهدویت اظهار داشت: بیش از  320 آیه پیرامون موضوع مهدویت در تفاسیر شیعه و سنی بیان شده است، همچنین هزار و 941 روایت از منابع سنی و شیعه با حذف مکررات پیرامون این موضوع نقل شده است.

رئیس موسسه تحقیاتی ولیعصر(عج) تاکید کرد: موضوع مهدویت و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) موضوعی بوده که از زمان حضرت آدم تا نبی خاتم(ص) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، درواقع تمام انبیا و بزرگان دینی بر آمدن منجی بشارت دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی ادامه داد: تمام انبیا و بزرگان دینی گسترش عدالت با محوریت دین الهی را با آمدن امام عصر(عج) بشارت داده اند.

وی به اهمیت موضوع مهدویت اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که در حوزه مهدیوت وجود دارد، آن گونه که زیبنده شیعیان بوده به فرهنگ مهدویت اهمیت داده نشده است درواقع موضوع مهدویت را جدی نگرفته ایم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در گذر تاریخ افراد فتنه گر از عدم آگاهی شیعیان پیرامون مهدویت بهره برداری های نامناسب کرده اند، از این رو ما باید با پرداختن به این موضوع و تبیین مطالب مهدویت نگذاریم راه های سو استفاده دشمنان از این موضوع باز شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی به جریان احمد بصری اشاره و بیان کرد: امروز نیز قضیه احمد بصری که متاسفانه در گوشه ای از کشور و قم به فتنه گری ادامه می دهند نتیجه عدم تبیین فرهنگ مهدویت در جامعه است.

وی ادامه داد: اگر ما به تبیین فرهنگ مهدویت بپردازیم دیگر فرصتی برای فرصت طلبان نمی ماند تا بخواهند مریدسازی و دکان سازی درست کنند.

استاد حوزه علمیه به وظایف شیعیان در دوران غیبت اشاره و عنوان کرد: شناخت و معرفت دقیق امام و دفاع از حوزه امامت و ولایت یکی از وظایف مهم به شمار می رود، بنابراین ما باید معرفت خود را به قدری بالا ببریم و گسترش دهیم که هیچگاه از وجود امام زمان(عج) غافل نشویم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha