شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر محمد گلفشان

حوزه/ مدیر جمعیت هلال احمر استان قم گفت: مبنای کار هلال احمر، نیکوکاری و انسان دوستی است که بر اساس تعالیم دینی و فرهنگ ایرانی اسلامی به رسالت خود عمل می کنیم و امروز شاهد فعالیت ۲ میلیون نفر داوطلب و ۵۰ هزار امدادگر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد گلفشان در سخنرانی پیش از خطبه های امروز (21 اردیبهشت ) نماز جمعه قم اظهارداشت: درمان و سلامت یکی از حوزه های مهم فعالیت در هلال احمر می باشد که در سفر به عتبات عالیات و حج به زائران خدماتی را ارائه می نمائیم.

مدیر جمعیت هلال احمر قم افزود: فعالیت های ما با شعار تسکین آلام بشری، توجه به کرامت، احترام انسان ها، ارتقای سلامت در حوزه درمان، توانبخشی در تاب آوری جامعه، صلح و دوستی و جلوگیری از خشونت شکل می‌گیرد.

گلفشان عنوان کرد:خدمات ما بعد از انقلاب اسلامی توسعه یافت و در حال حاضر نیز جزء هیات حاکمه فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر هستیم که 189 کشور به ایران رای دادند تا در سیاست گذاری و برنامه فدراسیون نقش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در نیمه سال 96 شاهد حوادث تلخی در کشور بودیم، به طور کلی ایران حادثه خیز است و در راس حوادث آن زلزله قرار دارد.

مدیر جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد: زلزله کرمانشاه یکی از حوادث تلخ بود که در آن 620 تن از هم وطنان جان خود را از دست دادند و بیش از 9 هزار نفر مصدوم شدند.

وی گفت: هلال احمر در ساعات اولیه وقوع زلزل کرمانشاه در منطقه حضور داشت، مردم نیز با اعتماد به این جمعیت 63 میلیارد تومان به حادثه دیدگان کمک کردند که به شکل نقدی به عنوان عیدی و هزینه درمان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد؛ ضمن اینکه بالغ بر 300 میلیارد تومان اقلام امدادی را تهیه کردیم.

گلفشان خاطرنشان کرد: حادثه دوم فاجعه انسانی در میانمار بود که رهبری 1 میلیارد تومان در این باره کمک کردند و بر اساس کمک های مردم 100 تن مواد دارویی و پزشکی را برای مردم ارسال کردیم که در حدود 2 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز خدمات زیادی به زائرین و مسافرین در محورهای استان ارائه کرد، همچنین این جمعیت با 23 اکیپ درمانی در خدمت رسانی به زائرین مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان مشارکت داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در ایام نیمه شعبان 46 بیمار توسط اکیپ‌های جمعیت هلال احمر در اطراف مسجد مقدس جمکران به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

گلفشان با اشاره به وضعیت مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: در این مرکز خدماتی به جانبازان و معلولان داده می‌شود و مرکز توانبخشی از حدود سه سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرد.

وی ادامه داد: معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در طول سه سال اخیر در برنامه‌های ساماندهی اوقات فراغت در استان رتبه نخست را کسب کرد، این جمعیت آمادگی دارد که کلاس‌های آموزشی را در مساجد برگزار کند و آموزش‌های کمک‌های اولیه را به مردم ارائه بدهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: این جمعیت 100 خانه هلال را دارد، در سیل اخیر در منطقه دستجرد، علاوه بر نیروهای بومی آن منطقه، نیروهای امدادی از قم اعزام شدند، در سیل اخیر شاهد تلفات جانی نبودیم و این مساله به دلیل حضور به موقع نیروهای جمعیت هلال احمر بود.

گلفشان، ایران را جزو 10 کشور بلاخیز دانست و تصریح کرد: وقوع حوادثی همچون زلزله در کشور طبیعی است، اما عدم آمادگی ما طبیعی نیست و باید برای نجات جان خود و دیگران آماده باشیم.

وی ادامه داد: باید در ابتدای حوادث، مردم به یکدیگر کمک کنند تا نیروهای امدادی برسند و مردم باید آموزش‌های امدادی را فرا بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران در میان چند کشور نخست جهان در ارائه خدمات بشر دوستانه مطرح است، این جمعیت یک سازمان مردمی و بدون وابستگی به نهاد خاصی است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha