پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید احمد صافی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا گفت: انسان در موقعیت های اقتصادی، مهندسی، سیاسی، پزشکی و تمامی موقعیت ها نیازمند تقوا است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: مجموعه ای از اصول اخلاقی و رفتاری است که قرآن کریم از طریق موعظه یا داستان با هدف هدایت بیان می کند.

وی اشاره کرد: ما در زندگی عادی خود تصور می کنیم که تقوا تنها در مسجد، نماز، تکالیف شرعی و حج است؛ این درحالی است تقوا باید در تمام وجود ما نفوذ داشته و همچون خون در بدن جریان داشته باشد؛ چرا که تقوا از انسان جدایی پذیر نیست و ممکن نیست که ما در نماز تقوا داشته باشیم و درباره آبروی مردم تقوا را رعایت نکنیم.

حجت الاسلام صافی ادامه داد: انسان در موقعیت های اقتصادی، مهندسی، سیاسی، پزشکی و تمامی موقعیت ها نیازمند تقوا است و انسان در هر مکانی که پا می گذرد، در آنجا تقوا نیاز است.

نماینده آیت الله سیستانی افزود: تقوا باعث می شود انسان، سخن حق بگوید و معنی "قول سدید" در آیه قرآن، همان سخن حق است و انسانی که همیشه به حق سخن می گوید، به سوی حقّ می گراید و دنبال تقوا می رود.

وی تصریح کرد: کسی که در برابر تقوا، کوتاهی می کند، تقوا پیشه نکرده، سخن حق نمی گوید و دیگران را فریب می دهد.

امام جمعه کربلا افزود: این تقوا نیست که انسان در مسجد تقوا داشته باشد و در مدرسه و نسبت اموال مردم تقوا نداشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha