سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
 مساجد

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: کارکردهای موثر و مطرح مساجد در عرصه های تربیتی، آموزشی و فرهنگی در زمان کنونی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل ساجدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در آستانه ماه مبارک رمضان و در ایام دهه تکریم و غبارروبی مساجد هستیم، اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام، همواره مساجد نقش تعیین کننده ای در مناسبات اجتماعی داشته و از حیث فرهنگ سازی در جامعه نیز نقش کلیدی ایفا کرده اند.

وی با بیان این که مسجد هم مرکز نشر علم و هم کانون فعالیت های اجتماعی و سیاسی بوده است، گفت: امروزه شاید به جهت توسعه شهرها و رواج زندگی مدرن بخش مهمی از وظایف و فعالیت هایی که در گذشته در مساجد انجام می شده، در بین نهادهای دیگر تقسیم شده اما با این حال مسجد همچنان ظرفیت عظیمی در عرصه های گوناگون است.

مدیر قطب علمی فلسفه دین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که فضای معنوی و عبادی مسجد کمک می کند که افراد در چنین بستری در مسیر تهذیب نفس و تقرب به خدا حرکت کنند، افزود: مساجد از گذشته کارکردهای گوناگون و متنوعی داشته اند و امروز نیاز است که در مسیر تحول فرهنگی و اجتماعی ما از ظرفیت بالقوه و بالفعل مساجد نهایت استفاده را ببریم.

وی اضافه کرد: به خصوص در رابطه با جوانان می توان گفت که مساجد هم نقش تربیتی و آموزشی دارند و هم این که در مقابله با آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی بسیار موثر باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha