سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 449917
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
مدرسه شهيد مطهري تنكابن؛ حجاب

حوزه/ نشست «بررسی حجاب و عفاف از ابعاد مختلف» در مدرسه علميه خواهران شهید مطهری تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم طرقی کارشناس فرهنگی در این نشست بیان کرد: معنای لغوی حجاب پوشش و محجوب بودن بوده که شامل حجاب ظاهری و حجاب باطنی می شود؛ معنای اصطلاحی آن نیز منع شدن از برخی موارد موجود در عالم می باشد.

وی ادامه داد: نام مقدس "الباطن" و "الظاهر: از اسماء الهی هستند که زن مظهر نام مقدس الباطن و مرد مظهر نام مقدس الظاهر است. گاهی محجوب بودن و پنهان شدن، ارزشمند بوده و دارای برکات فراوانی است؛ همان طور که مولا امام عصر(عج) غائب بوده، در حالی که  بقیه الله و حجت پروردگار بر زمین هستند.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: حجاب علاوه بر معنای ظاهری ، دارای ابعاد باطنی فراوانی است، به طور مثال، خداوند از پشت پرده نور با مخلوقات در ارتباط است و اگر این حجاب نبود، مخلوقات همانند یخ در مقابل تجلی خورشید ذوب می شدند، نمونه بعدی، حجاب والدین در مقابل فرزندان بوده که در این نوع از حجاب، چادر مطرح نیست، بلکه والدین باید مواردی را در مقابل فرزندان رعایت کنند تا فرزندان در محیط خانه حس عزت و بزرگی داشته باشند.

وی در پایان با نقل حدیثی از امام جعفر صادق(ع) خاطر نشان کرد: شیعیان زینت ائمه معصومین(ع) هستند پس به گونه ای خود را تربیت کنیم که زندگي ما هم سنخ با سيره ائمه اطهار(عليهم السلام) به خصوص حضرزت زهرا(س) بوده و  عملکرد ما بر دیگران اثرگذار و الگو باشد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha