سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عضو شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به سه دلیل واهی آمریکایی ها برای خروج برجام گفت: اتفاقات برجام و عهدشکنی های آمریکا به متون درسی اضافه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی امروز در تجمع ضد استکباری طلاب یزد که در پی سخنان سخیف ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران در مدرسه علمیه مصلی یزد برگزار شد، با اشاره به این که این تجمع به تبعیت از دیدگاه و منویات مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید برگزار می‌شود، اظهار داشت: این تجمع در راستای محکومیت حرکت‌های شیطانی استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار است.

عضو شورای حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در این چهل سال و در طول انقلاب اسلامی و حتی قبل از انقلاب اسلامی و در حدود یک قرن اخیر چیزی جز خیانت، جنایت و زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی و بشری و اخلاق الهی از آمریکا ندیدیم.

 

وی تصریح کرد: زیر پا گذاشتن میثاق‌های فطری، اجتماعی، خدا پسندانه و مردمی که در طول تاریخ یک قرن اخیر از آمریکا در ایران اسلامی شاهد بوده و هستیم و بر همین اساس هم انقلاب اسلامی شکل گرفت تا مردم از پرتو این انقلاب از زیر بار یوغ آنچه که استکبار بر این مردم تحمیل کرده بود آزاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی افزود: امروز انقلاب اسلامی به برکت هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت می‌کند و مردم ایران به مانند مردم چهل سال گذشته با همان شور، اشتیاق، اراده و عزمی که در گذشته برای مقابله با استکبار و زیاده خواهی‌های استکبار حرکت کردند، حرکت می‌کنند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه ما چیزی را از دشمن جز مکر، فریب و خدعه نمی‌بینیم خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها برای خروج از برجام سه بهانه واهی را مطرح کردند که اولین آن این بود که ایران در قالب مذاکرات برجامی باید به صورت نامحدود التزامات برجامی را بپذیرد.

وی ادامه داد: دومین دلیل واهی آمریکا این بود که ایران باید دست از حمایت از مقاومت در منطقه و فراتر از مرزهای ایران اسلامی بردارد و سومین دلیل نیز این بود که ایران اسلامی نباید از قوای نظامی قوی و مستحکمی که عبارت است از موشک‌ها دور بُرد و بالستیک برخوردار باشد و چون ایران هیچ کدام یک از این‌ها را که خارج از نکات ذکر شده در برجام بود و از ابتدا هم این نکات ذکر شده بود نپذیرفت، آن‌ها اعلام کردند که ما از برجام خارج می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها از همان ابتدا از برجام خارج شده بودند و هیچ گاه به آن التزام عملی نداشتند، گفت: ما باید این مطالب را به عنوان یک متن درسی در کنار مقاطع دوران طلایی دفاع مقدس در آموزشگاه‌ها و همه مقاطع تحصیلی وارد کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه یزد اضافه کرد: ملت ایران نیاز دارد به دردها و عبرت‌ها که در پرتو جریان مذاکرات برجام عارضش شده است، برای آیندگان آموزش دهد و تکرار کند و بداند که هرگاه به اجانب و کفار تکیه کرد حتی با اندک اراده‌ای، در آنجا لطمه خورد.

وی با اشاره به اینکه هدف آمریکایی‌ها از مذاکرات برجامی و الان خروج از برجام، از کار انداختن قوای محرک نظام اسلامی چه از لحاظ فیزیکی و خارجی و چه از لحاظ فکری و حرکت ذهنی است اظهار داشت: از دیگر مقاصد شوم آن‌ها این بود که اگر بتوانند بین مردم و مسئولان نظام و بخش‌های مختلف کشور اختلاف افکنی کنند و مذاکرات را یک وسیله برای اختلاف بین ملت ایران در نظر گرفتند و عده‌ای موافق و عده‌ای نیز مخالف آن باشند و در کنار آن‌ها آشوب‌ها ایجاد کنند و انسجام ملی تحت الشاع این مسائل قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان اینکه تضعیف بنیه‌های اقتصادی نظام و تضعیف آنچه که به عنوان پایه و اساس مبنای اقتصادی نظام است از دیگر اهداف شوم آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر است افزود: هدف آمریکایی‌ها چه در قالب برجام و چه در قالب پس از برجام و خروج از آن، چیزی جز این مسائل نبود.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به تیم مذاکره کننده برجام که فرمودند، بروید اما نتیجه‌ای از این جریانات نخواهید گرفت و من خوش‌بین به این مذاکرات نیستیم گفت: این گفته بر اساس روایات متعددی است که ما در جامعه افرادی داریم که به خاطر ارتباط با خدا، دین، بصیرت دینی عالی این‌چنین بینشی را دارند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha