جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مبلغان

حوزه/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: روحانیون و مبلغان باید در فرصت ارزشمند ماه مبارک رمضان وظایف و تکالیف دینی مردم در رابطه با حفظ و حراست از محیط زیست را برای آنها بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ تورج همتی در جمع مبلغان ماه مبارک رمضان در سالن همایش های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امروزه مسأله محیط زیست در کشورمان و در سرتاسر جهان با چالش ها و معضلات بسیاری مواجه شده و تاب و تحمل زمین بر اثر گسترش آلودگی ها و تخریب طبیعت به سر آمده است.

وی با بیان اینکه آموزش و فرهنگسازی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط زیست است و روحانیون با حضور و نفوذ کلام در میان عامه مردم، می توانند نقش بسیار ارزنده ای در این جهت داشته باشند، گفت: عدم استفاده از ظروف و کیسه های پلاستیکی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، کاهش مصرف آب و انرژی، تفکیک زباله ها و آسیب نرساندن به درختان و جانوران از جمله راهکارهای ساده اما مؤثر برای حفظ محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه همه مردم و مسئولان باید نسبت به اهمیت و جایگاه محیط زیست کاملا آگاه و حساس باشند، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی است تا علما و مبلغان با تبیین آموزه ها و رهنمودهای دین مبین اسلام در رابطه با محیط زیست، وظایف و تکالیف مؤمنانه و متعهدانه انسانها در جهت حفظ و حراست از این مواهب الهی را برای مردم یادآوری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده و مراکز متعدد علمی و پژوهشی حوزوی در شهر مقدس قم، ایجاد دبیرخانه ملی «اخلاق و محیط زیست» در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز باید با تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، دیدگاه جامع و فراگیر اسلام در حوزه محیط زیست را برای همه انسانها بیان کنیم.

بر اساس این گزارش: در این مراسم بسته های فرهنگی و آموزشی در حوزه محیط زیست با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ زیست محیطی در جامعه به مبلغان اعزامی به سراسر کشور در ماه مبارک رمضان اهداء شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha