سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) در واقع به حیات اجتماعی زن در جامعه ایرانی روح تازه‌ای بخشید و افق تازه ای را در مقابل این قشر از جامعه باز کرد و امروز خوشبختانه در طول سه دهه گذشته، بانوان ایران اسلامی در تمام حوزه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی، حضور چشمگیری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در حاشیه نشست اساتید مدارس علمیه خواهران که با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور برگزارشد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: یکی از رویش‌های جدید در نظام جمهوری اسلامی، راه اندازی حوزه‌های علمیه تخصصی مربوط به بانوان است که خوشبختانه هم در قم و هم در سراسر کشور هم اکنون دایر هستند.

وی افزود: آنطور که مسئولان مطرح می‌کنند هم اکنون طلاب خواهر از سراسر کشوردر حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند و این جمعیت طلبه همواره در جشنواره‌های علمی و پژوهشی عملکرد ویژه و چشمگیری داشته‌اند.

وی اظهار کرد:  خوشبختانه امروز بانوان طلبه ما  در عرصه های وبلاگ نویسی وشرکت در جشنواره های پژوهشی وقرآنی رتبه های ارزشمندی کسب نمودند و همچنین در همین حوزه‌های علمیه خواهران، به عنوان معلم و مربی در سطح آموزش و پرورش کشور واستان  مشغول به فعالیت هستند.

امام جمعه شهرستان تاکستان با تاکید بر این که دشمنان امروز با تهاجم فرهنگی به دنبال سست کردن پایه‌های اعتقادی جامعه و به ویژه زنان ما هستند، افزود: از همین رو تربیت طلاب خواهر می‌تواند یک اقدام موثر در مواجه با این هجوم نرم فرهنگی به حساب آید.

وی اظهار کرد: امام خمینی در واقع به حیات اجتماعی زن در جامعه ایرانی روح تازه‌ای بخشید و افق تازه ای را در مقابل این قشر از جامعه باز کرد و امروز خوشبختانه در طول سه دهه گذشته، بانوان ایران اسلامی در تمام حوزه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی حضور چشمگیری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین  اسلامی خاطرنشان کرد:امیدواریم با سفر مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران کشور به این استان شاهد ثمرات وبرکات برای مدارس علمیه خواهران داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha