سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تقویت حوزه علمیه شهرستان‌ها از دغدغه جدی مدیریت حوزه‌های علمیه است، گفت: سعادت فرد، خانواده و اجتماع در گرو پرورش عالمان بزرگ و وارسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، آیت‌الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه و معاونین مرکز مدیریت حوزه استان گیلان، با اشاره به اهمیت کار پرورش طلاب و روحانی در حوزه اظهار داشت: مطابق چندین روایت از امامان معصوم رشد سعادت فرد، خانواده و اجتماع در ابعاد گوناگون در گرو پرورش عالمان بزرگ و وارسته است لذا باید از این فرصت خوبی که خدای متعال به ما داده در راه پرورش فضلا و عالمان وارسته نهایت استفاده را ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: وقتی به این نتیجه رسیدیم که سعادت فرد، خانواده و اجتماع در گرو پرورش عالمان بزرگ است طبعاً مرکزی که این عالمان وارسته را تربیت کند بزرگ‌ترین خدمت را به جامعه بشری کرده است.

وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات فرار روی نهاد حوزه و روحانیت در عصر حاضر افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حوزه‌های علمیه منشأ خدمات و پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی شد؛ صدها مرکز دینی در سرتاسر جهان تأسیس شد، ده‌ها هزار نفر در مکتب اهل‌بیت (ع) پرورش یافتند و به اقصی نقاط عالم فرستاده شدند و ده‌ها خدمات و برکات حوزه.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: در کنار همه این پیشرفت‌ها و برکات زیادی که در حوزه‌ها وجود دارد اما آسیب‌ها و چالش‌های زیادی نیز در پیش روی این نهاد مبارک است که به‌گونه‌ای از تبعات ویژگی‌های عصر حاضر است.

وی با بیان ویژگی‌ها و الزامات جامعه امروزی گفت: در عصر حاضر گروه‌های مرجع و رقیب زیادی برای حوزه و روحانیت به وجود آمده است؛ حصارهای اطلاعاتی فروریخته است و علوم اجتماعی و الهیات جدیدی که به‌گونه‌ای رقیب دین می‌باشند شکل‌گرفته است و این نظامات و علوم اجتماعی جدید به‌سرعت در حال رشد است که همه این موارد در عین اینکه فرصت است اگر مدیریت نشود ممکن است تهدیدی جدی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: امروزه حوزه وارد میدان عظیمی شده است که طبعاً دشمن نیز پیداکرده است و این دشمنان کمر به تخریب و بازدارندگی حوزه بسته‌اند که باید مدیریت و مراقبت کرد.

وی با بیان اینکه سیاست مدیریت حوزه تقویت حوزه‌های شهرستان‌هاست، گفت: رشد کمی و کیفی در حوزه‌های شهرستان‌ها بسیار مهم و اساسی است و باید دانست که رکن اساسی در جهت این رشد مدیریت مدارس و اساتید است.

آیت‌الله اعرافی گفت: مسئولین حوزه استان می‌توانند با وقت گذاری بیشتر و اهتمام روزافزون و ریز شدن در مسائل مربوط به طلاب و رشد علمی و معنوی آنان حوزه استان را به‌مراتب بهتر از وضعیت فعلی رسانند.

در ادامه این نشست آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تصویب مصوباتی در جهت رفع مشکلات موجود حوزه استان و هم‌اندیشی با مسئولین و مدیران مدارس علمیه استان ابراز امیدواری کرد حوزه گیلان همچنان مانند سابق مهد علما و بزرگان دینی باشد و جوابگوی نیازهای روز جامعه باشد.

بر پایه این گزارش، قبل از تشکیل این نشست آیت‌الله اعرافی از چندین مدرسه علمیه بندر انزلی سرکشی کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های علمی، معنوی و عمرانی این مدارس قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha