جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود شفیعی

حوزه/ عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم، پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را از جمله شاخصه های مهم روحانیت شیعی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود شفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروز به خصوص نیازهای جامعه و نظام اسلامی بسیار بیشتر از گذشته است و از این رو حوزویان دغدغه مند خود را در عرصه پاسخ گویی به نیازهای روز جامعه مسئول می دانند و در این راه انصافاً تلاش می کنند.

وی با بیان این که یکی از شاخصه های مهم روحانیت شیعی، پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است، افزود: حقیقتاً باید گفت که در حال حاضر چشم امید جهان شیعه به حوزه های علمیه دوخته شده و از این رو حوزویان باید بتوانند ضمن به روز شدن و تقویت پایه های اصیل خود به دغدغه ها و نیازهای نو به نو جامعه شیعی و اسلامی پاسخ مناسب بدهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که تکیه بر اصالت های حوزوی و تقویت پایه های علمی ، لازمه موفقیت روحانیت در این عرصه هاست، خاطرنشان کرد: توجه به مسایلی چون مباحثه و پژوهش در حوزه در کنار لزوم کارآمدتر کردن فعالیت های آموزشی باعث می شود که حوزه علمیه بتواند در مسیر رو به رشد خود قرار گرفته و طلاب و فضلای جوانی تربیت کنند که این ها بتوانند به نیازهای جامعه اسلامی به شکل مطلوب خود پاسخگو باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha