جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب مسأله فلسطین طبق رویکرد امام خامنه‌ای

حوزه/ کتاب عربي «مسأله فلسطین بین راه‌حل اسلامی مقاومت و استکبار جهانی طبق رویکرد امام خامنه‌ای» در عراق با استقبال جامعه علمي و روحانيت اين كشور مواجه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کتاب عربي «مسأله فلسطین بین راه‌حل اسلامی مقاومت و استکبار جهانی طبق رویکرد امام خامنه‌ای» در عراق با استقبال جامعه علمي و روحانيت اين كشور مواحه شده است.

در این کتاب به مهم‌ترین مطالبی که حضرت آيت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالي) درباره موضوع فلسطین و محور مقاومت ایراد كرده‌اند، پرداخته شده است. علاوه بر شرح و تبیین پروژه غرب که هدف از آن استبداد و بردگی مسلمانان و بی‌ارزش كردن آنان است، به پروژه اسلامی که خواستار دفاع از مسلمانان و هویت اسلامی و کرامت و حقوق غصب‌شده آنان و در رأس آن مسأله فلسطین است، نیز پرداخته شده است.

این کتاب در واقع نظام و خط مشی محور مقاومت در جهان اسلام به شمار می‌آید؛ چرا که شامل اندیشه‌ها و رویکردهای مقام معظم رهبري است که در آن در مورد خطری که جهان اسلام را به لحاظ اقتصادی و سیاسی و امنیتی و کرامتی تهدید می‌کند سخن می‌گوید.

این کتاب تلاش ارزنده و بزرگی به شمار می‌آید که در آن مهم‌ترین مطالبی که حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در مورد این مسأله ایراد كرده‌اند، استخراج و به زبان عربي ترجمه شده است. در واقع یک منبع فکری برای محققان و پژوهشگران در نظامی اسلامی و محور مقاومت به زبان عربی به شمار می‌آید.

این کتاب به محور مقاومت در جهان اسلام (عراق ـ لبنان و سراسر منطقه) فرهنگ فکری بالایی فراهم می‌کند که می‌تواند کادرهای مقاومت خود را با آن مسلح به عقیده کند. علاوه بر اینکه می‌توان به عنوان یک سرفصل تحصیلی برای آنان باشد؛ چرا که اهمیت سلاح عقیده و فکر در این محور بسیار بالاست و کمتر از سلاح نظامی نيست.

این کتاب که مورد توجه و استقبال علمای نجف اشرف و مراکز فرهنگی و پژوهشی و دانشگاهی عراق قرار گرفت، در دور قبلي نمایشگاه بين‌المللي كتاب بغداد (اسفندماه گذشته) برگزار شد، عرضه شد و تعداد زیادی از آن به فروش رفت.

کتاب عربي «مسأله فلسطین بین راه‌حل اسلامی مقاومت و استکبار جهانی طبق رویکرد امام خامنه‌ای» هم‌اکنون در کتابفروشی منطقه الحویش نجف و نيز کتابفروشی المتنبی بغداد و دیگر کتابفروشی‌های معتبر اين كشور عرضه شده است. علاوه بر آن نسخه‌هایی از اين كتاب ارزشمند در کتابخانه پارلمان عراق و کتابخانه‌های دانشگاه‌های عراق و مراکز نشر و توزیع کتب عراق ارايه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha