چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند با اشاره به اینکه اعمال و رفتار روحانیون و مبلغین به نام دین اسلام تمام می شود، گفت: مردم، روحانیت را سخنگوی دین می دانند و این قشر از جامعه باید با اجرای عملی سبک زندگی اسلامی، الگویی برای مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، ظهر یکشنبه در همایش «طلایه داران تبلیغ» که در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور روحانیون و مبلغین شهرستان مرند برگزار شد، ابراز داشت: مردم به شدت به تذکر و یادآوری نیاز دارند و روحانیون به ویژه در وضعیت امروز جامعه، فشار اقتصادی، تهدیدهای نظامی و ایجاد شبهات، نقش بسیار موثری دارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: مبلغین باید با مطالعه و آگاهی از اوضاع زمان، به روی منبر بروند چرا که وقت مردم ارزشمند است، روحانیون امروز دسترسی آسانی به منابع غنی دارند که باید با بروزرسانی خود، مطالب مفید را در اختیار مردم قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به شناسایی آسیب های اجتماعی اظهار داشت: با مطالعه و شناسایی آسیب های اجتماعی شهرستان مرند، خشونت و درگیری و کم حوصلگی در شهرستان مرند و استان آذربایجان شرقی آمار بالایی دارد.

امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: این کم حوصلگی و بداخلاقی ها در فضای سیاسی جامعه نیز دیده می شود و بسیاری از مسئولان هنوز از دعواها و کشمکش های انتخاباتی فاصله نگرفته اند.

وی ادامه داد: تبیین سبک زندگی اسلامی، درمان آسیب های امروز جامعه است، با بگیر و ببند نمی توان آسیب های اجتماعی و فرهنگی را حل کرد، روحانیون و مبلغین نیز در افزایش این آسیب ها مقصر هستند که به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: اعمال و رفتار روحانیون و مبلغین به نام دین اسلام تمام می شود و مردم، روحانیت را سخنگوی دین می دانند و این قشر از جامعه باید در سبک زندگی خود مراقب باشند تا الگویی برای مردم باشند.

ضرورت بزرگداشت علما

عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد فاضل مرندی در شهرستان مرند اظهار داشت: رسالت اصلی ما بزرگداشت علما و بزرگان حوزه های علمیه است، بزرگداشت آیت الله العظمی علی اکبر مرندی(ره) نیز در گذشته در همین راستا مرند برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده افزود: شیخ فاضل مرندی تاریخ اهل بیت(ع) و از افتخارات شهرستان مرند است که یک عمر در راه تبلیغ اسلام فعالیت داشته است.

امام جمعه مرند تاکید کرد: همایش تکریم و بزرگداشت دانشمند و خطیب فرزانه حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدفاضل مرندی روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مرند برگزار می شود.

با خروج آمریکا از برجام، یک شر از سر ایران باز شد

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: با خروج ترامپ از توافق هسته ای، یک شر از سر ایران باز شد، امروز بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز مبر داریم.

وی افزود: اگر وحدت نداشته باشیم و یکپارچه نباشیم، اوضاع سوریه و عراق بر سر ایران خواهد آمد، امروز هزاران شبهه علیه دین و عاشورا و انتظار در جامعه اسلامی ایجاد می شود تا فضا را برای نفوذ استکبار آماده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران تا به امروز با عزت و عظمت به راه خود ادامه داده و از این پس نیز با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت و پشتیبانی مردم، راه خود را ادامه خواهیم داد.

امام جمعه مرند عنوان کرد: با خروج آمریکا از ترامپ، اعتماد جهانیان نسبت به این کشور و همدستان او از بین رفت و مردم نظام اسلامی باید از این مساله آگاه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha