جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار  مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم  با حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که امام خمینی(ره) و شهدا در برابر ظلم و استبداد قیام کردند، گفت: امروز نیز باید از سیره علما و امام خمینی(ره) درس بگیریم و در زندگی خود بکار ببریم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله العظمی نوری همدانی امروز در نخستین کنگره آیت الله محمدی لائینی، نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری در نکا از مازندران به عنوان دیار علویان یاد کردند و گفتند: این دیار به جهاد و ولایت مداری معروف است.

ایشان به نقش مازندران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کردند و افزودند: تقدیم بیش از ده هزار و 400 شهید نشان از ولایت مداری و انقلابی بودن مردم این خطه است.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امام خمینی(ره) و شهدا در برابر ظلم و استبداد قیام کردند، گفتند: امروز نیز باید از سیره علما و امام خمینی(ره) درس گیریم و در زندگی خود بکار گیریم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که انسان های با تقوا و جهادگر قدم های استواری دارند و در برابر دشمنان می ایستند، افزودند: خداوند متعال وعده داده که عزت و نصرت از آن این گروه است.

ایشان با بیان این که برای به دست آوردن ارزش ها باید در برابر ظلم و ظالم ایستاد و جهاد کرد، گفتند: با ایستادن در برابر دشمن می توان به ارزش ها دست پیدا کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که جهاد در راه خداوند متعال بی نتیجه نخواهد ماند، تصریح کردند: هر عمل و گامی که در مسیر دفاع از دین و برای مقابله با دشمن صورت گیرد در دیوان عمل صالح ثبت خوهد شد.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود به اهمیت و جایگاه جبهه و جهاد در دین اشاره کردند و گفتند: در کتب آسمانی به ویژه قرآن نیز به اهمیت جایگاه جهاد اشاره شده است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به این که جهاد گران اهل عبادت، تقوا و توبه هستند، خاطرنشان کردند: در قرآن و هچنین سخن پیامبر و ائمه اطهار(ع) نیز نسبت به موضوع جهاد و اهمیت جایگاه جهادگران بشارت داده شده است.

ایشان در ادامه سخنان خود با بیان این که مردم همواره تابع علما و مراجع دینی بوده اند، خاطرنشان کردند: امروز نیز برای عزت و اقتدار نظام و انقلاب باید تابع ولایت و رهبری باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش پایانی سخنان خود به مجاهدت های مدافعان حرم در مقابله با دشمنان دین اشاره کردند و گفتند: مدافعان حرم در مقابل صهیونیست ها خواهند ایستاد.   

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha