جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میرشکار

حوزه/ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم از جمع آوری بیش از ۲۲ میلیارد ریال زکات واجب، مستحبی و فطره در سال ۹۶ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، اکبر میرشکار ظهر امروز در جلسه شورای احیای زکات استان قم که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، به همکاری و همراهی مردم در کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره و اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 96 با همکاری و همراهی مردم استان در مجموع 38 میلیارد و 200 میلیون تومان در آمد داشته است.

وی افزود: نگاه ما در فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) کم کردن هزینه ها و افزایش درآمد است تا بتوانیم برنامه ها را بیش از پیش اجرایی و خدمت رسانی به مددجویان را افزایش دهیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم به مقایسه درآمد زکات استان در سال 96 نسبت به سال 95 پرداخت و عنوان کرد: زکات واجب در سال 95، هشت میلیارد و 183 میلیون و 110 هزار ریال بوده اما سال 96، این رقم دو درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: زکات مستحبی در سال 95، شش میلیارد و 707 میلیون و 340 هزار ریال بوده و در سال 96 این رقم به 10 میلیارد و 726 میلیون و 326 هزار ریال رسیده است در واقع 60 درصد افزایش داشته است.

میرشکار بخش زکات فطره را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در آمد زکات فطره در سال 95، بیش از دو میلیارد و 211 میلیون ریال بوده است که در سال 96 این رقم 57 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha