جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش «نابغه‌ای که نمی‌شناسیم»

حوزه/ همایش «نابغه‌ای که نمی‌شناسیم» اختتامیه سلسله‌ نشست‌های آشنایی با آرا و اندیشه‌های علامه شهید سید محمدباقر صدر دوشنبه ٢۴ اردیبهشت در سالن اجتماعات دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از مشهد، همایش «نابغه‌ای که نمی‌شناسیم» اختتامیه سلسله‌ نشست‌های آشنایی با آرا و اندیشه‌های علامه شهید سید محمدباقر صدر دوشنبه ٢۴ اردیبهشت در سالن اجتماعات دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. این سلسله‌نشسست‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری و به همت انجمن علمی تحول در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه تخصصی شهید صدر وانتشارات به‌نشر برگزار شده و روز دوشنبه اختتامیه این نشست‌ها با حضور اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

در این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی  استاد سطوح عالی حزه علمیه خراسان و رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی) درباره «اندیشه‌های مغفول شهید صدر» به سخنرانی می‌پردازد. هم‌چنین دکتر رافائل مائوریلو (شرق‌شناس و صدرپژوه ایتالیایی) و دکتر ژولین پلیسیه  اقتصاددان فرانسوی و مترجم شماری آز آثار شهید صدر به زبان فرانسوی در میزگرد تخصصی «شهید صدر؛ نمای بین‌المللی اندیشه شیعی» به بررسی جایگاه جهانی شخصیت و اندیشه شهید صدر و نقش این اندیشمند والامقام در آشنایی افکار جهانی با اسلام و تشیع می‌پردازند.  همچنین‌ دکتر زهرا حائری (از شاگردان شهیده بنت‌الهدی صدر) با بیان خاطرات خود از شهیده بنت‌الهدی صدر اهمیت و ابعاد شخصیت این شهیده والامقام را تبیین می‌کند. در این نشست از جدیدترین ترجمه آثار شهید صدر نیز رونمایی خواهد شد. این آثار عبارت‌اند از فدک در تاریخ، پژوهشی درباره ولایت و پژوهشی درباره امام مهدی علیه‌السلام که به قلم حجت‌الاسلام و المسملین دکتر ابوالقاسم حسینی (ژرفا) به فارسی ترجمه شده‌‌اند. در حاشیه این همایش نیز نمایشگاه آثار شهید صدر بر پا شده و علاقه‌مندان می‌‌توانند آثار شهید صدر را با تخفیف ویژه همایش دریافت کنند.

این همایش ساعت ١٧ روز دوشنبه ٢۴ اردیبهشت در سالن اجتماعات دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقمندان آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha