چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسن صافی در گردهمایی مبلغان

حوزه/ در اوضاع و شرایط فعلی، در خانه نشستن و انزوا و گوشه گیری، هنر نيست. بايد ایستاد و قيام به وظائف کرد؛ باید امر به معروف و نهي از منکر را احیا نمود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسن صافی گلپایگانی امروز در گردهمائی مبلّغان دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اعزامی به مناطق محروم کشور به شرایط امروز دنیا و ویژگی های مبلّغان دینی پرداخت و گفت: عهده دار شدن مقام تبلیغ دین اسلام، توفیق و نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم. منزلت و مقام مبلّغان اسلام، غیر قابل وصف است، آنجا که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله به امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند: «لَأن يَهدِي الله بِكَ رَجُلاً واحِدًا خَيرٌ لَكَ مِمَّا طَلَعَت عَلَيهِ الشَّمسُ» یعنی اگر يک شخص به دست شما هدايت شود، بهتر است از هر آنچه که خورشيد بر آن بتابد. مطمئن باشید کار بزرگی که شما می خواهید انجام بدهید، مورد رضایت و عنایت خاصّه حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفداء می باشد.

وی در ادامه، انزوا و خانه نشینی در اسلام را مورد مذمّت قرار داده و بیان داشت: در اوضاع و شرایط فعلی، در خانه نشستن و انزوا و گوشه گیری، هنر نيست. بايد ایستاد و قيام به وظائف کرد. باید امر به معروف و نهي از منکر را احیا نمود. باید با اخلاص کامل وارد شد و به عنوان سربازان و لشگر امام زمان علیه السلام، از مرزهاي عقيدتي اسلام دفاع کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان حود، تبلیغ در مناطق محروم را جهاد مضاعف عنوان کرد و افزود: مناطق محروم با جاهاي ديگر فرق مي کند. اولاً باید بدانید ثواب و اجر تبلیغ در این مناطق بیشتر است و ثانیاً مدارا با مردم و اخلاق خوب، راز موفقیت در این مناطق می باشد.

استاد حوزه علمیه قم، مبحث ولایت و بخصوص مهدویت را به عنوان مهم ترین مبحث تبلیغی عنوان کردو گفت: آیت الله العظمی صافی می فرمایند؛ مرحوم استاد اعظم ایشان آیت الله العظمی بروجردی اعلی الله مقامه، همیشه به مبلّغان توصيه مي کردند که در منبرها همواره درباره آقا امام زمان عليه السلام صحبت کنيد و مردم را به یاد آن حضرت بیاورید. سعی کنید با آمادگی کامل، مباحث مهدوی را مطرح نمایید و پاسخگوی سؤالات و شبهاتی که در این زمینه، توسط دشمنان مطرح شده است باشید.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار، به تبیین برنامه های تبلیغی این مجموعه بزرگ مبلّغان پرداخت.

جمع زیادی از مبلّغان حوزه علمیّه قم در ماه مبارک رمضان امسال تحت اشراف دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی به کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای اروپایی، برزیل، میانمار، بنگلادش و هندوستان و نیز مناطق محروم داخل کشور اعزام می شوند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha