پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب اسلامی یک تحول عظیمی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، روحی و جسمی جامعه ایجاد کرد ه است گفتند: میز و تشکیلات اداری نباید مدیران را مغرور کند بلکه باید تواضع، اخلاق کریمانه و مهربانانه در برخورد با مردم در ادارات رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حضرت آیت الله  نوری همدانی، عصر روز یک شنبه در دیدار مدیران مازندران در ساری، با بیان این که خداوند انسان را موجودی مسئول آفریده است، گفتند: خداوند متعال وسایل هدایت را فراهم کرده تا انسان ها در راستای صراط مستقیم گام بردارند و به کمال برسند.

ایشان به مسئولیت انسان اشاره کرد و با بیان این که نخستین مسئولیت انسان مسئولیت شخصی است، افزودند: انسان ها خام به این دنیا پا نهاده اند و باید در این دنیا ساخته شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نقطه اول این جهان را خودسازی دانست و گفتند: هر انسانی وظیفه دارد در راه خودسازی گام بردارد و به مسؤولیت خود توجه کند.

این مرجع تقلید، شرط اثرگذاری مثبت در جامعه را خودسازی دانست و تصریح کردند: باید بر اساس اصول خود را بسازیم که در این راستا اعتقاد و ایمان به حقایق خلقت، اخلاق، روحیات و ملکات و همچنین عمل و تقوا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بر اساس این سه اصل خود را در این عالم بسازیم.

معظم له، دومین مسئولیت انسان را مسئولیت اجتماعی دانست و با مهم ارزیابی کردن این مسئولیت، گفت: انسان یک موجود اجتماعی است و باید به مسئولیت اجتماعی خود در جامعه توجه ویژه ای داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که هر کس به اندازه قدرت، فهم، فکر و امکانات خود باید در جهت مسئولیت اجتماعی خود گام بردارد، افزودند: نباید در یک جامعه شاهد یک انسان فقیر و یک فرد متنعم و یا ظالم و مظلوم باشیم.

این مرجع تقلید با بیان این که باید مردم  از شرایط یکنواخت و از رفاه زندگی برخوردار باشند، گفتند: باید برای تحقق این امر یک برنامه جامع و جالبی در جامعه حاکم شود.

معظم له با بیان این که مسئولان باید به سه موضوع امنیت، عدالت و فراوانی نعمت توجه ویژه ای داشته باشند، تصریح کردند: اگر در جامعه واقعاً یک بهره برداری مناسب، عاقلانه و عادلانه صورت گیرد شاهد یک شرایط مناسب اقتصادی در کشور خواهیم بود.

حضرت آیت الله  نوری همدانی در ادامه سخنان خود مسئولیت شغلی را سومین مسئولیت انسان دانست و با بیان این که هر کس در هر شغلی که هست دارای یک مسئولیت است، گفتند: باید در هر شغلی که هستیم آن شغل را احساس کنیم.

ایشان با اشاره به این که در این انقلاب اسلامی منظور این نبود که یک عده ای بروند و عده ای دیگر جایگزین آنها شوند، افزودند: باید زیر ساخت ها در این کشور عوض شود چون در گذشته انسان هایی بودند که زیر سلطه و سیطره استبداد و استکبار قرار داشتند.

این مرجع تقلید با بیان این که انقلاب اسلامی یک تحول عظیمی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، روحی و جسمی جامعه ایجاد کرد و گفتند: امروز کسی که به یک اداره قدم می گذارد چهره های متعهد، انقلابی و متناسب با موازین انقلاب را می بیند.

معظم له در ادامه سخنان خود مسئولیت اداری را یکی از دیگر مسئولیت های مورد توجه در جامعه عنوان کرد و افزودند: میز و تشکیلات اداری نباید مدیران را مغرور کند بلکه باید تواضع، اخلاق کریمانه و مهربانانه در برخورد با مردم در ادارات رعایت شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید براین که باید با چهره ای گشاده با مردم برخورد شود، خاطرنشان کردند: اگر هم مشکل و گرفتاری مردم را نمی توان رفع کرد باید با اخلاق، رفتار صحیح، مهربانانه و گشاده رویی با آنها رفتار شود.

ایشان در پایان سخنان خود با مهم ارزیابی کردن برقراری عدالت در جامعه افزودند: عدالت کلمه کوچکی نیست، بلکه از اهمیت بالایی برخوردار است و خداوند متعال در همه مسائل حقوقی را معین کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha