پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 450115
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
نمایشگاه مساجد مینیاتور در داوائوسیتی برگزار شد

حوزه/ با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، نمایشگاه مساجد جهان در شهر داوائوسیتی فیلیپین، شامل مدل های مینیاتور مساجد مهم جهان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از businessmirror، نمایشگاه «مساجد جهان» در شهر داوائوسیتی در فیلیپین برگزار شد. نمایشگاهی از مدل های مساجد مینیاتوری شامل ده ها مسجد سرتاسر جهان در ساختمان مستقل منطقه خودمختار مسلمانان میندانائو، به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

درحالی که این دست نمایشگاه ها در بخش‌های مختلف جهان به منظور آشناسازی مسلمانان و آگاه سازی آنان با اسلام و مساجد برگزار می‌شوند، برگزارکنندگان نمایشگاه از بنیاد امید می‌گویند هدفشان پیشبرد حرکت است.

به گفته یک مقام رسمی بنیاد امید، این نمایشگاه با مشارکت دفترهای مختلف مسلمانان میندانائو برپا شده و دارای مساجد مینیاتوری سه بعدی از مساجد شناخته شده در سرتاسر جهان است.

توربین حتامی مدیر اجرایی بنیاد امید در این باره گفت: برای اینکه ما بتوانیم به عنوان مسلمانان میندانائو بخشی از امت جهانی مسلمانان شناخته شویم، لازم است مساجد آن ها را بشناسیم و دانش کافی درباره آن ها داشته باشیم.

وی افزود: به علاوه ما می‌خواهیم درباره جهانی بودن اسلام بگویم و اینکه اسلام مکان و زمان نمی‌شناسد و سرتاسری است.

گروه می‌گوید هر مسجد مدل در یک جعبه شیشه ای 1.5 متری به نمایش گذاشته شده است. بر روی یک پوستر گذاشته شده در کنار هر مدل، مشخصات مسجد از جمله نمام، کشور، تاریخچه و خصوصیات مهم مسجد به نمایش گذاشته شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha