سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ عبدالکریم عبید

حوزه/ عضو ارشد حزب الله لبنان گفت: سفر متقابل علما و بزرگان میان ایران و لبنان با توجه به وجود حوزه های علمیه در دو کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالکریم عبید» از اعضای ارشد حزب الله لبنان در جریان بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی قم در شهر نبطیه لبنان گفت: قم شهر ارزش ها به شمار می‌آید؛ چراکه حوزه علمیه را در خود جای داده و پیشگام انقلاب بوده است.

وی افزود: نبطیه و همه شهرها و روستاهای جبل عامل پیشگام ایستادگی در برابر اشغالگران صهیونیستی بوده و خاستگاه دانشمندان و عالمان بزرگ حتی پیش از ایران اسلامی در دوران قبل بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون جهانیان می‌توانند دو مردمی را ببینند که کاملا به هم شباهت دارند و همبستگی و وحدت میان آنان نمایان است. این نمایشگاه فرهنگی نیز در راستای تبادل افکار میان دو منطقه صورت می‌گیرد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: اگر این مسأله در همه شهرهای لبنان و ایران تکرار شود تجربه بسیار گرانبهایی خواهد بود؛ زیرا ارتباط بسیار طبیعی میان دو کشور وجود دارد و در موضوعات اسلام، اهل بیت(ع)، ولایت فقیه، انقلاب، مقاومت و زمینه های مختلف، میان ایران و لبنان اشتراکات زیادی وجود دارد.

وی اظهار داشت: هنگامی که در این زمینه‌ها از ایران سخن می‌گوییم نمی‌توانیم لبنان را از این کشور جدا نماییم همان‌گونه که در ایران نیز چنین احساسی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عبید با تأکید بر لزوم گسترش چنین نمایشگاه‌های فرهنگی، ادامه داد: مسائل بسیار خوبی در این نمایشگاه وجود دارد و ما باید در آینده برای تقویت آنها و برطرف شدن نقاط ضعف تلاش کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: سفر علما و بزرگان با توجه به وجود حوزه های علمیه در دو کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید کمیته های مشترکی میان دو طرف تشکیل شود.

عضو ارشد حزب الله همچنین تبادل فرهنگ و تجربه میان دانشگاه های ایران و لبنان را خواستار شد و گفت: امیدواریم این مسئله فقط به قم و نبطیه محدود نشود، بلکه شاهد تفاهم نامه هایی میان شهرهای لبنان با شهرهای مختلف ایران باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha