پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهدی مقامی

حوزه/ معاون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان از اجرای طرح قرآنی «مهیمن» در مشهد خبر داد و گفت: دغدغه اصلی ما تحقق دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در عرصه قرآن و عترت است و به همین علت به دنبال آن هستیم تا مردم با رویکرد و نگاه تدبر در قرآن آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی مقامی در نشست توجیهی اساتید طرح «مهیمن» که قرار است در ماه مبارک رمضان در برخی محافل و جلسات قرآنی اجرا شود، ابراز کرد: می توان با توجه به شرایط مخاطب و سن آنان با سطوح تحصیلات مختلف و مشاغل گوناگون، مطالب قرآن را با رویکرد تدبری بیان کرد.
وی افزود: مباحث باید به گونه ای باشد که هر کسی بتواند با توجه به شرایط خود بهره مندی لازم را داشته باشد.
حجت الاسلام مقامی با بیان اینکه مهم این است که نگاه مقام معظم رهبری یعنی تدبر در قرآن انجام شود، اظهار کرد: ایشان در سال 53 در مسجد امام حسن(ع) در شبهای ماه رمضان ضمن طرح مباحث قرآنی نسبت به تدبر در قرآن تاکید داشته اندو این امر نشان دهنده اهمیت آن است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان گفت:  دغدغه اصلی ما تحقق دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در عرصه قرآن و عترت است و به همین علت، به دنبال آن هستیم تا مردم با رویکرد و نگاه تدبر در قرآن آشنا شوند.
وی با بیان اینکه بنا داریم طرح مهیمن را در سال های دیگر ادامه دهیم، از حاضران خواست با ارائه پیشنهاد های خود نسبت به اتخاذ یک رویه در انتخاب سوره و موضوعات قرآنی مورد نیاز برای ماه مبارک رمضان تصمیم گیری کنند.
گفتنی است، در این نشست نسبت به این مطلب که رویکرد تدبری در محافل قرآنی در نظر گرفته شده بر اساس کدام آیات، سوره ها و یا بخش های قرآن باشد، گفتگو و پیشنهادهایی ارائه شد.
40 محفل و جلسه قرآنی مشهد در ماه مبارک رمضان از حضور اساتید قرآنی حوزه علمیه خراسان با رویکرد تدبر بهره خواهند برد.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha