جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبر شیعیان بحرین

حوزه/ عضو مجمع نمایندگان شیخ عیسی‌قاسم گفت: آیت الله شیخ عیسی‌قاسم(رهبر شیعیان بحرین) با وجود فشارهای امنیتی و حکومتی بر سر مواضع خود تا پای جان ایستاده و مردم بحرین نیز دست از حمایت ایشان بر نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شیخ حسن‌البحرانی، از علمای بحرین در نشست بین‌المللی جنبش جوانان مسلمان برای آزادی رهبران دینی جهان تحت عنوان «زُبر‌الحدید» به زبان عربی به ایراد سخنرانی پرداخت و در معرفی شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین اظهار کرد: شیخ عیسی قاسم از عالمان مجاهدی که پرچم جنبش را از سال 2002 در بحرین به دوش می کشد، معتقد است جنیش باید از سوی عالمان باشد نه سیاستمداران، اگر بخواهیم جنبش سلامت سیاسی خود را حفظ کند باید تحت نظر ولایت‌فقیه باشد همانگونه امام خمینی(ره) نهضت انقلاب را هدایت و رهبری کردند.

وی با بیان اینکه سپردن کارها به دست طلاب،  موضوع بسیار مهمی است، تصریح کرد: شیخ عیسی قاسم قبل از این که زعامت جمعیت شیعیان بحرین را داشته باشد، نقش مؤثری در جنبش‌ها داشت و پس از آن نیز جنیش‌ها را رصد می‌کرد، ایشان چندین مرتبه از سوی توسط جکومت بحرین دستگیر و قبل از پیروزی انقلاب به ایران تبعید شد و پس از انقلاب که به بحرین بازگشت دیدگاه‌شان تغییر کرده بود.

عضو مجمع نمایندگان شیخ عیسی‌قاسم خاطرنشان کرد: عیسی‌قاسم پس از رأی علما از جمله امام خمینی(ره) که کارهای مردم باید دست فقیه باشد، متولی امور شدند این موضوع دستگاه حکومتی بحرین را تحریک کرد، از طرفی چون شیخ عیسی قاسم بر اینکه «امور باید به دست ولایت‌فقیه باشد» تأکید داشت در اساسنامه بحرین درج کردند.

وی با بیان اینکه با رهبری ایشان فعالیت‌های سیاسی بحرین شکل دیگری به خود گرفت، ادامه داد: این امر مشکلات زیادی ایجاد کرد و در سال 2010 میلادی با آغاز انقلاب بحرین فشار حکومت زیاد شد؛ فشار حکومتی و امنیتی در حقیقت مطالبه حکومت بحرین از جمهوری اسلامی ایران و شیخ عیسی قاسم بود که به مردم بگویند دست از تظاهرات بردارند و به خانه‌هایشان برگردند.

شیخ حسن‌البحرانی عنوان کرد: پس از آن عیسی‌قاسم در لیست سیاه دولت بحرین قرار گرفت، در مرحله بعد دفتر «جمعیت بیداری اسلامی» بحرین را تعطیل کردند و در گام بعدی تابعیت ایشان را لغو و به زندان انداختند.

عضو مجمع نمایندگان شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: رهبر ما با تمام این فشارها سرسوزنی کوتاه نیامد و مردم نیز در حمایت از‌ شیخ عیسی قاسم حرکت کردند و پنج تن از جوانان مؤمن توسط دستگاه‌های امنیتی به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: با تمام این مشکلات شیخ عیسی قاسم همچنان بر مواضع خود تا پای شهادت ایستاده و ما مردم بحرین نیز تا هر زمانی که این انقلاب به طول انجامد دست از حمایت بر نخواهیم داشت.

گفتنی است، نشست بین‌المللی جنبش جوانان مسلمان «زبر الحدید» با همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی، جامعه المصطفی العالمیه، سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی رضوی در مشهد برگزار شد.

28/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha