پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فاضل مرندی

حوزه/ همایش تکریم شیخ محمد فاضل مرندی از علمای برجسته شهرستان مرند با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه مرند و علما و اقشار مختلف مردم در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، همایش تکریم شیخ محمد فاضل مرندی از علمای برجسته شهرستان مرند، ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید بنابی، علما و با استقبال اقشار مختلف مردم در این شهر برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط نوه آیت الله علی اکبر مرندی(ره) امام جمعه فقید مرند و از شاگردان آیت الله قاضی طباطبایی(ره) آغاز شد.

حجت الاسلام والمسملین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این مراسم تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین فاضل مرندی در دوران انقلاب اسلامی در کنار آیت الله قاضی طباطبایی(ره) شهید محراب نقش موثری در آگاه سازی مردم و به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به هم نشینی شیخ محمدفاضل مرندی با استاد شهریار ادامه داد: ایشان در سال ۱۳۷۵ به قم مراجعت کردند که مورد استقبال بیوت مراجع عظام تقلید قرار گرفت که در این شهر مقدس نیز مشغول تبلیغ شدند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به علمای برجسته شهرستان مرند، به مرور خاطراتی از علمای این خطه پرداخت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند در ابتدای این مراسم، تکریم علما را مصداق عینی تعظیم شعائر الهی دانست و بر ضرورت بزرگداشت علما در قید حیات ایشان تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید بنابی نیز در ادامه این مراسم، با تاکید بر نفوذ علما در جامعه اسلامی تصریح کرد: اگر امروز نارضایتی از سوی مردم داریم، به دلیل کم کاری و کوتاهی در برخی ادارات است که اگر شاهد تکریم ارباب رجوع و حل و فضل مشکلات مردم در ادارات بودیم، مردم عبای علما و روحانیت را می بوسیدند.

اما حضور استاد کریمی مراغه ای شاعر برجسته و طنزپرداز استان آذربایجان شرقی در این مراسم و شعرخوانی وی شور و نشاط خاصی را به فضای این همایش بخشید، کریمی مراغه ای همچنین علاوه بر قرائت چند شعر طنز، ابیاتی نیز راجع به شیخ محمد فاضل مرندی سروده بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات و فعالیت های تبلیغی چند دهه شیخ محمد فاضل مرندی تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha