جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه

حوزه/فقهی زاده از مشارکت تعداد زیادی مؤسسه و نهاد دولتی و مردمی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و گفت: در برپایی این نمایشگاه ۱۵ وزارتخانه و نهاد دولتی، ۳۲ مؤسسه قرآنی مردمی، ۱۶ مرکز دانشگاهی و ۱۵ مرکز حوزوی مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، عبدالهادی فقهی زاده، رئیس بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم، ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه های این نمایشگاه پرداخت و بیان داشت: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن چلچراغ هدایت» از 29 اردیبهشت مصادف با 3 رمضان تا 14 خرداد ماه مصادف با 20 رمضان از ساعت 17 تا 24 در مصلی بزرگ امام خمینی برگزار می شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از مشارکت تعداد زیادی مؤسسه و نهاد دولتی و مردمی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و خاطرنشان ساخت: در برپایی این نمایشگاه 15 وزارتخانه و نهاد دولتی، 32 مؤسسه قرآنی مردمی، 16 مرکز دانشگاهی و 15 مرکز حوزوی مشارکت دارند.

فقهی زاده، سپردن کارها به مؤسسات و نهادهای مردمی، برنامه محور کردن و قراردادن نمایشگاه در سطح بین المللی را سه رویکرد اصلی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن برشمرد و عنوان داشت: برای نمایشگاه 400 طرح ارسال شده بود که از این تعداد 120 طرح برای اجرا انتخاب شد.

رییس بیست و ششمین نمایشگاه قرآن همچنین از دعوت مهمانان 7 کشور برای حضور در این نمایشگاه بین المللی خبر داد و یادآور شد: 26 مهمان از کشورهای عراق، ترکیه، مالزی، روسیه، آذربایجان و... برای این نمایشگاه دعوت شده اند.

وی افزود: برای نمایشگاه برنامه های مختلفی مانند برگزاری نشست های تخصصی در زمینه قرآن، اکران فیلم و... تدارک دیده شده که یکی از آن ها برگزاری آیین تجلیل از خادمان قرآن کریم در 15 رمضان است و براساس مکاتبات و هماهنگی های انجام شده إن شالله آقای رییس جمهور در این آیین شرکت می کنند.

فقهی زاده همچنین از اختصاص 50 هزار متر مربع مکان برای بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و گفت: 30 هزار مترمربع برای جنبه های علمی، فرهنگی و محتوایی اختصاص داده شده و 20 هزار متر مربع برای عرضه محصولات است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تلاش ما توجه بیشتر به جنبه های علمی، فرهنگی و محتوایی است تا فروشگاهی. چون نمی توان از نمایشگاه قرآن به عنوان یک فروشگاه و تماشاخانه یاد کرد.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه قرآن، درباره اختصاص نمایشگاه دائمی برای قرآن کریم نیز خاطرنشان کرد: اکنون زمینه چنین کاری فراهم نیست. چون نمایشگاه قرآن در طول سال به مدت 3 هفته برگزار می شود و اختصاص یک مکان دائمی برای این موضوع کار راحتی نیست.

وی، اعلام بودجه اختصاص داده شده به بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن را به پس از اتمام کار نمایشگاه موکول کرد و تأکید داشت: مطمنا باشید ما به هیچ نهاد دولتی و مردمی رانت نداده و کمک بی ضابطه ای نکرده ایم.

در ادامه این نشست خبری نیز حجت‌الاسلام حسینی، مدیر اجرایی نمایشگاه قرآن درباره اختصاص بُن خرید نیز گفت: مبلغ بُن برای هر فرد 100 هزار تومان است که به فعالان عرصه قرآن داده می شود و افراد باید با مراجعه به سایت نمایشگاه برای دریافت بن نام‌نویسی کنند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست خبری از پوستر و تمبر ویژه بیست و ششمین نمایشگاه قرآن رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha